דוקו מיניסטור – מועדון הקולנוע התיעודי של צוותא בשיתוף הקרן

חיפוש באתר
לוח אירועים
מרץ 2024
אבגדהוש
      1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31       
« פבר   אפר »
לכל אירועי החודש »
הרשמה לניוזלטר

הרשמו לניוזלטר כדי לקבל חדשות ועדכונים על פעילות הקרן ומועדי הגשה

 

דוקו מיניסטור – מועדון הקולנוע התיעודי של צוותא בשיתוף הקרן

בכל חודש נתכנס להקרנת סרט אחר ומפגש עם יוצריו וכן עם אורחים נוספים ומפתיעים. כל מפגש יוקדש לנושא אחר של הקולנוע הדוקומנטרי הישראלי, שהפך בשנים האחרונות לז'אנר פופולארי גם על המסך הגדול.
בואו לקחת חלק בחגיגה של קולנוע דוקומנטרי ישראלי

קוד לכרטיסים מוזלים במחיר 39 ₪ – ידיד

בהנחיית קובי פרג'
עורכים: מוריס בן מיור ושאולי מלמד


27.5.2018

דוקו סטודנטים, בשעה 20:30

סטודנטים וסטודנטיות לקולנוע הם חלק חשוב מנוף הקולנוע העולמי, ובטח הישראלי. יש רבים שמעט מזלזלים בהם/ן אך למעשה, חלק נכבד מהסרטים שלהם/ן, הם הטובים, המעניינים, החדשניים והמורכבים שיוצא לנו לראות.
לקראת פסטיבל סרטי הסטודנטים הבינלאומי בחודש הבא, הערב הקרוב של דוקו מיניסטור יוקדש לסרטי סטודנטים וסטודנטיות תיעודיים. שלושה סרטים מרגשים, מקסימים ומעוררי מחשבה, שאת כולם יצרו סטודנטים וסטודנטיות.
לאחר ההקרנה ננהל שיחה עם היוצרים והיוצרות ונבין מה סוד הקסם והאם הוא קשור לגילם/ן הצעיר יחסית.

סרטים:
"המופע של תימור" | תמרה ממון (סם שפיגל) – זוכה פרס שני תחרות סרטי סטודנטים, פסטיבל דוקאביב 2017
"אש תקוד" | טוהר לב יעקובסון (מוסררה)
"טאטא סול" | אופיר פרץ (ביה"ס לקולנוע וטלוויזיה ע"ש סטיב טיש)

 

לפרטים נוספים וכרטיסים


הקרנות קודמות בסדרה:

29.4.2018

דוקו תש"ח, בשעה 20:30

הקולנוע הדוקומנטרי הישראלי פורץ את הגבולות של עצמו בכל הנוגע בעיסוק בסכסוך הישראלי – פלסטיני. כמה מהיצירות העמוקות והמורכבות ביותר על המציאות שאנו חיים בה עלו מתוך התיעוד המתמיד שלה. דוקו תש"ח  יוקדש לסרטי תש"ח, או בשמם האחר סרטי שיבה.

"נולד בדיר יאסין", סרטה המדובר של נטע שושני, מתעקש להכנס לכפר הערבי הראשון שכבשו לוחמי המחתרות היהודיות באפריל 1948 שעליו הוקם בית החולים לחולי נפש "כפר שאול". דיר יאסין הוא "כתם שחור" בעבר שלנו בישראל, זה לא נושא שאוהבים לדבר עליו אצלנו. הסרט הזה, מתעקש להכנס לדיר יאסין ולספר את סיפורה של פיסת האדמה המקוללת הזו על גלגוליה השונים במאה האחרונה.
לצידו נקרין את סרטה הקצר והמקסים של איילת בכר "Take 3" שעוקב אחר שני סרטים מתקופות שונות שמבלי לדעת אחד על השני ליוו את אותו הפליט הפלסטיני לכפרו שנטש. האם ניתן לצלם את סצינת השיבה בפעם השלישית?

לפרטים נוספים והזמנת כרטיסים לחצו כאן

דוקו תש''ח - דוקומינסטור

 

 

 

 

 

 

 

25.3.2018

דוקו זהב, בשעה 20:30.

האם צילום יציל מזקנה? האם סרט משמר בתוכו רגעים חיים של אדם? והאם תיעוד מתוך פחד המוות משתק או מפרה את היצירה? את השאלות הללו נפנה לאחת היוצרות הבוגרות והמוערכות בתעשיית הקולנוע התיעודי ישראלי – לינה צ'פלין, בת ה-82, שתקרין את סרטה "השמוניסטים" שעוקב אחר שלוש נשים בנות שמונים פלוס ומפרק לגורמים את החיים בגיל הזהב – זוכה ציון לשבח בפסטיבל חיפה.

לצידה נקרין סרט קצר של במאי צעיר מאוד, יפים גרבוי, שרק סיים בית ספר לקולנוע וכבר עשה סרט קצר שובה לב שזכה בפרסים רבים בכל העולם – "החייל האלמוני" בו הוא חוקר ווטרן סובייטי יהודי ממלחמת העולם השנייה. ניוסאק וייס, או כמו שהוא מעדיף שיקראו לו ‘הדוד ניוסיה‘, בן 92, מתגורר בכרמיאל. המשימה של יפים היא לגלות את האדם שמאחורי המדליות והתווית של הגיבור הלאומי.

 

לפרטים נוספים והזמנת כרטיסים לחצו כאן

השמוניסטים לינה צ'פלין

 

 

 

 

 

 

 

25.2.2018

דוקו האחים הימן, בשעה 20:30

הקרנת "גשר על הואדי", סרטם הראשון והמשותף של ברק ותומר, והצצה לסרטו החדש של ברק הימן.

לאחר מכן תתקיים שיחה עם ברק והקרנת סצנות נבחרות מסרטיו – "הריקוד של אלפונסו", "שומרוני בודד", "סוף לסיפור".

לפרטים נוספים והזמנת כרטיסים לחצו כאן

 

28.1.2018

דוקו שואה – אירוע מיוחד ליום השואה הבינלאומי, בשעה 20:30.

מהו בעצם סרט שואה? מדוע בישראל העיסוק בשואה נפוץ יותר בקולנוע הדוקומנטרי מאשר בעלילתי? ומה מייחד את העיסוק בשואה בסרטים תיעודיים ישראלים? את כל השאלות האלה ועוד הרבה אחרות נעלה במפגש הרביעי של דוקו מיניסטור שיעסוק בדוקו שואה, לכבוד יום השואה הבינלאומי שחל בסמוך.
במפגש יוקרן הסרט הסודות של איידה ויתארח יוצרו אלון שורץ לשיחה אודותיו. לצורך הרחבת הדיון יתארח גם הבמאי ארי ליבסקר עם קטעים מסרטו סטאלגים – שעוסק בספרוני כיס פורנוגרפיים שעלילתם מתרחשת במחנות השבויים בגרמניה הנאצית, בשנות ה־60 מכירתם שברה שיאים בישראל.

 

לפרטים נוספים והזמנת כרטיסים לחצו כאן

24.12.2017

דוקו פרלוב, בשעה 20:30.

הערב השלישי מוקדש לאבי הקולנוע הדוקומנטרי הישראלי, שחי ופעל בלונדון מיניסטור – דוד פרלוב ז"ל.
פרלוב פרץ דרך חדשה בקולנוע הדוקומנטרי והשאיר אחריו יסודות עליהם יוצרים עד היום. בערב נקרין את סרטו האחרון תצלומיי 1952 – 2005, את סרטו הקצר המוקדם "בירושלים" ונארח את ביתו יעל פרלוב ואורחים נוספים לשיחה אודותיו.

19.11.2017

דוקו מוזיקה, בשעה 20:30.

אחד הנושאים המאתגרים והצבעוניים בקולנוע הדוקומנטרי. בערב יוקרן הסרט גם כשעיני פקוחות שמלווה את היוצר גבריאל בלחסן ז"ל בעבודה על אלבום הסולו שלו ובהתמודדות עם מחלת המאניה דיפרסיה.  מסע מוסיקלי נפשי שבמרכזו גבריאל, מוסיקאי מהדרום, שזכה לפרסומו העיקרי בזכות להקת "אלג'יר" אותה הקים. לימים התפרקה הלהקה בשל התערערות מצבו הנפשי של בלחסן שאושפז ואובחן כסובל ממאניה דיפרסיה. לאחר שחרורו הוא מתחיל לעבוד על אלבום סולו.

לאחר ההקרנה יתארח במאי הסרט אופיר טריינין, ולצידו את הבמאי אילן יגודה עם קטעים מסרטו הנדיר בעניין הבאסים שמציג תיעוד נדיר של להקות השוליים הישראליות והצעירות בשנת 1992 – להקות שהפכו עם השנים לחלק בלתי נפרד מהמוסיקה הישראלית כדוגמת כנסיית השכל, זקני צפת, איפה הילד, נושאי המגבעת ועוד.

 

22.10.2018

דוקו ספורט, בשעה 20:30.

יוקרן הסרט טהורה לעד שזכה בפרס הבימוי והעריכה בפסטיבל ירושלים והוקרן ביותר מ-100 פסטיבלים ברחבי העולם. לאחר ההקרנה תתארח במאית הסרט מאיה זינשטיין, ולצידה אחד מהבמאים האמיצים והבולטים,דורון צברי, עם הצצה נוספת במרחק הזמן לאחד מהסרטים הזכורים והמשפיעים ביותר  – בית שאן סרט מלחמה.

בית"ר ירושלים היא לא רק קבוצת כדורגל. היא מושג, אייקון, רעיון. בית"ר היא הקבוצה הפופולרית בישראל, והיחידה בליגת העל שמעולם לא החתימה שחקן ערבי. בתחילת עונת הכדורגל 2012/13 טיפסה הקבוצה לצמרת ליגת העל, אלא שאז הודיע הבעלים, האוליגרך הרוסי-ישראלי ארקדי גאידמק, על צירוף שני שחקנים מוסלמים מצ'צ'ניה. בואם הצית את הקמפיין הגזעני ביותר שנראה בתולדות הכדורגל המקומי.

** בירה ב-10 ₪ למציגים כרטיס כניסה

 

דוקו מינסטור לוגואיםלוגו צוותא