חממת הנשים של הקרן החדשה לקולנוע וטלוויזיה לפיתוח סרטים דוקומנטריים של יוצרות יהודיות וערביות

חיפוש באתר
לוח אירועים
מרץ 2024
אבגדהוש
      1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31       
« פבר   אפר »
לכל אירועי החודש »
הרשמה לניוזלטר

הרשמו לניוזלטר כדי לקבל חדשות ועדכונים על פעילות הקרן ומועדי הגשה

 

חממת הנשים של הקרן החדשה לקולנוע וטלוויזיה לפיתוח סרטים דוקומנטריים של יוצרות יהודיות וערביות

חממת הנשים של הקרן הינה תכנית חדשה, המיועדת ליוצרות קולנוע תיעודי יהודיות וערביות בישראל, שמבוססת על הניסיון והמומחיות שצברה הקרן בפרויקט "גרינהאוס" הבינלאומי.

התכנית החלה דרכה ביוני 2014 והיא מפגישה 13 יוצרות תעודה מחויבות, ממגוון תרבויות ורקעים, תומכת בהן ומנחה אותן ביצירת סרטים המציגים ומגבירים קולות נשיים בנושאים חברתיים ואישיים מגוונים.

תכנית "חממת הנשים" פועלת בהתאם לסטנדרטים המקצועיים הגבוהים המאפיינים את פעילות התכנית הבינ"ל, באופן שיאפשר ליוצרות למצות את יכולותיהן, ליצור סרטים ככלי ליצירת חברה פלורליסטית וסובלנית, ולייצר קבוצת תמיכה נשית משמעותית.

היוצרות שנבחרו לשנה הפעילות הראשונה של התכנית הן: מורן איפרגן | איילת אלבנדה | כרמן אלמקייס עמוס | ג'יין ביבי | מרווה ג'בארה טיבי | גיתית גינת | טל גרניט | סמאח חאיק | אושרי חיון | אלמורק מרשה | אסתי עלמו וקסלר | אורית פוקס | טליה קרבסקי

חממה 18

ביום חמישי האחרון הסתיים הסמינר הראשון מבין שלושה, של חממת נשים יהודיות וערביות של הקרן החדשה לקולנוע וטלוויזיה. הסמינר התקיים בתאריכים 8-12.6.14 בישוב נווה שלום.

13 המשתתפות מכל רחבי הארץ, עבדו על פרויקטים מגוונים כגון: המאבק החברתי מנקודת מבט מזרחית פמיניסטית, זכויות נשים בנושאי לידה והגנה עצמית אל מול אלימות נגד נשים, השפעת הקפיטליזם על שכונות מוחלשות בפריפריה, סרטי מסע אישיים ומשפחתיים בין ישראל אתיופיה וסודאן, הגדרה עצמית של נערות בעידן היוטיוב ועוד.

במשך חמישה ימים אינטנסיביים עבדו היוצרות עם צוות החממה ושלוש מנטוריות מהשורה הראשונה של היצירה הקולנועית בישראל: ענת צוריה, אבתיסאם מראענה-מנוחין ווידי בילו. כל 4-5 יוצרות עבדו בצמוד לאחת המנטוריות, בקבוצה ובעבודה יחידנית. בעבודה משותפת פיתחו היוצרות את רעיונותיהן וחידדו את נושאי הסרט, התפתחות הדמויות ושפה קולנועית.

ביום הראשון לסמינר פגשו היוצרות את מנהלת הקרן החדשה לקולנוע וטלוויזיה, אשר יזמה ומנהלת את פרויקט גרינהאוס ואת חממת הנשים. סיגל יהודה מנהלת החממה, הציגה את התכנית השנתית, ומטרות החממה,  ואת תכנית גרינהאוס הבינלאומית המהווה תשתית מקצועית לחממת הנשים. כמו כן, היוצרות השתתפו בהרצאות של ראש המערך החינוכי של פרויקט גרינהאוס – יאיר לב, המנהל האמנותי של פסטיבל דוקאביב ומנהלו בעבר של ערוץ 8 – סיני אבט, המפיקה והבמאית הותיקה – נעמי שחורי וכן השתתפו בכיתת אמן מרתקת של היוצרת המקסיקנית טטיאנה חואזו סאנצ'ז, וצפו בסרטה עטור הפרסים "המקום הקטן ביותר". טטיאנה, שהגיעה לישראל במיוחד עבור החממה, גם הציגה טעימה מתוך הפרויקט החדש שלה.

ביומו האחרון של הסמינר התקיימה פרזנטציה ובה הציגה כל יוצרת את הפרויקט שלה בפני צוות החממה, צוות הקרן החדשה ואורחים נוספים, והיוצרות קיבלו משוב מקצועי על סרטיהן.

בתום הסמינר, קיבלה כל יוצרת משימות ספציפיות לקידום הפרויקט שלה. היוצרות יעבדו על המשימות לקראת הסמינר השני, שיתקיים בספטמבר 2014.

חממה 19

אנו מאחלות ליוצרות המשך עבודה פורה על הפרויקטים החשובים שלהן!

צוות חממת נשים, הקרן החדשה לקולנוע וטלוויזיה

לוגואים לחממת נשים