כיתת אמן – ז'ואל אלקסיס

חיפוש באתר
לוח אירועים
מרץ 2024
אבגדהוש
      1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31       
« פבר   אפר »
לכל אירועי החודש »
הרשמה לניוזלטר

הרשמו לניוזלטר כדי לקבל חדשות ועדכונים על פעילות הקרן ומועדי הגשה

 

כיתת אמן – ז'ואל אלקסיס

הקרן החדשה לקולנוע וטלוויזיה בשיתוף פורום היוצרים הדוקומנטריים 

 

שמחים להזמין אתכם קהל היוצרים לכיתת אמן עם העורכת הבכירה והמוערכת ז'ואל אלקסיס

("עד קצה הזריחה" "הנסיך הירוק" "גט" "שתיקת הארכיון")

.

הזדמנות ייחודית ללמוד דרך דוגמאות מסרטים שז'ואל ערכה על תהליכי העבודה המורכבים של עריכת סרטי תעודה, ועל פתרונות לשאלות ולבעיות שכל יוצר נתקל בהן בחדר העריכה.

 

כיתת האמן תתקיים ביום שישי 18.12.2015 – 10:00-13:30
בסינמטק תל אביב, אולם 5

 

מספר המקומות מוגבל- מומלץ להירשם בהקדם

 

טופס הרשמה

כיתת אמן זואל - אתר


 

קשה מאוד ללמוד עריכת סרטים ולהבין את התהליך הכרוך בכך גם מנקודות מבטם של שאר אנשי הצוות ובראשם הבמאי. יש מעט מאוד ספרים בנושא, ובעצם פרט לשעורים על תולדות העריכה וחוקיה,  ניתן להשתפר רק באמצעות צפייה בסרטים וכמובן בעבודה בחדר העריכה.
כיצד מגיעים לעריכה טובה? לא רק באמצעות עבודה קשה של אלפי שעות בחדרי עריכה, אלא בעיקר מתוך מחשבה נכונה איך לספר סיפור ומתוך הקשבה לחומרים המצולמים המתקבלים על ידי הבמאים.

 אחרי כעשרים שנה בהן בילתה בחדרי עריכה, ז'ואל תעניק מניסיונה הרב שנצבר לאורך שנים וסרטים רבים.

זו הזדמנות ייחודית לשמוע ממקור ראשון כיצד ניגשים לעבודת עריכה של סרט, דרך דוגמאות מסרטים שערכה ('בקצה הזריחה', 'מחבואים', 'מרגל השמפניה', 'התליין', 'סטפן בראון', 'שתיקת הארכיון' ועוד), סיפורים ואנקדוטות, ותיתן טעימה משיטות העבודה שלה, הגישה לעבודת העריכה עצמה, ניתוח קו עלילתי, עבודה עם דמויות, התחלה וסיום של סרט, ועוד ככל שהזמן יאפשר. ז'ואל תשים דגש על הז'אנר התיעודי, שהוא על פי רוב הקשה והמאתגר ביותר עבור עורך. על פי רוב אין תסריט, וכשכבר יש, בדרך כלל התסריט כתוב בקווים כללים. לרוב, כמות חומר הגלם המתקבלת גבוהה מאוד, מה שהופך את עבודת העריכה למורכבת יותר. חדר העריכה הופך למעין מעבדה שבה הבמאי והעורך מחפשים את הפורמולה הנכונה לסרט.

דרך קטעים מסרטים שערכה, ז'ואל תדבר על שאלות שכל עורך ובמאי שואלים את עצמם בחדר עריכה ותחלוק פתרונות לבעיות המורכבות בהן נתקלה בעבודתה.