סרטי הקרן החדשה לקולנוע וטלוויזיה בפסטיבל חיפה

חיפוש באתר
לוח אירועים
מרץ 2024
אבגדהוש
      1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31       
« פבר   אפר »
לכל אירועי החודש »
הרשמה לניוזלטר

הרשמו לניוזלטר כדי לקבל חדשות ועדכונים על פעילות הקרן ומועדי הגשה

 

סרטי הקרן החדשה לקולנוע וטלוויזיה בפסטיבל חיפה

אנו גאים להציג את הסרטים שהופקו בתמיכת הקרן המשתתפים בפסטיבל.
הפסטיבל יתקיים בחוה"מ סוכות 9-18/10/2014

 

תיעודי

אם לומר את האמת (73 דקות)

בימוי תסריט והפקה: איתן חריס

באפריל אם לומר את האמת2002, לאחר רצף ארועי טרור עקובים מדם, פתח צה"ל במבצע "חומת מגן" בגדה המערבית שתכליתו המוצהרת היתה חיסול תשתית הטרור הפלסטינית. במהלך המבצע הפיצו מקורות פלסטיניים ידיעות כוזבות בדבר אלפי הרוגים פלסטיניים ובדבר טבח נוראי שבצעו חיילי צהל במחנה הפליטים בג'נין. עם סיום המבצע נכנס השחקן והבמאי מוחמד בכרי, בלווית צוות צילום לג'נין, וראיין את תושבי מחנה הפליטים, על שהתרחש, לדבריהם, בזמן פשיטת צה"ל. בכרי, ערבי תושב ישראל, היה באותה עת שחקן קולנוע ותיאטרון ידוע שם ומאד פופולארי בישראל ובעולם. סרטו "ג'נין, ג'נין" עורר תגובות נזעמות בישראל.
חמישה חיילי מילואים, שנלחמו במבצע חומת מגן ושכלו 13 מחבריהם ליחידה בקרב בג'נין, תבעו את בכרי בתביעת דיבה, על סך 2.7 מליון שקל, בטענה כי סרטו אינו אלא סרט תעמולה פלסטיני. תחנות טלוויזיה אירופאיות שהתכוונו לשדר את "ג'נין, ג'נין" ביטלו, לאחר שהופעל עליהן לחץ ע"י שגרירויות ישראל וארגונים יהודיים. לאחר כשש שנים ניצבים החיילים ובכרי זה מול זה והמשפט מתחיל. הקריירה של בכרי בישראל התרסקה בינתיים. הסרט מלווה את המשפט לאורך חמש שנים עד לסופו התמוה.

• שני 13.10, בשעה: 21:00

האויבת שלי, השותפה שלי (58 דקות)

בימוי: דוקי דרור, חן שלח.
תסריט: גליה אנגלמאיר-דרור.האויבת שלי השותפה שלי
הפקה: דוקי דרור, ענת ווגמן.

 שתי נשים, האחת פלסטינית מרמאללה והשנייה ישראלית, קיבוצניקית מעמק יזרעאל, מנסות להפוך את העסק המשותף שלהן לסיפור הצלחה כנגד כל הסיכויים. הסרט מתחיל בזמן של שקט ביטחוני ומסתיים בקיץ 2014, עם תחילת המלחמה האחרונה.

• ראשון 12.10 בשעה: 19:45

התפוררות (50 דקות)

בימוי: ניר הורוביץ, סיוון ארבל, שירלי ברקוביץ', דרור לבנדיגר, ארי ליבסקר, ג'קי אדרי. תסריט: טלי שמש, אסף סודרי, ניר הורוביץ, סיוון ארבל, שירלי ברקוביץ', דרור לבנדיגר, ארי ליבסקר.
הפקה: טלי שמש, אסף סודרי.

התפוררותפסיפס תיעודי שמתבונן ברגע אחד ארוך ומתמשך של התפוררות חברתית. בין הקיץ שישבו בו צעירים על שדרות רוטשילד ולרגע דיברו וחשבו על סולידריות חברתית, ובין אדם בן שמונים שמחפש אוכל בפחים של ישראל היום, מפרידה תהום שלמה. תהום של ייאוש ואבדן אמונה, תהום של פערים שהולכים ומתעצמים בין עשירים לעניים.
שבעה במאים יצאו לצלם גיבורים וסיפורים שנעים בין הקצוות של התהום הזו. אבא שלא יכול לתת מים לבתו התינוקות כי תאגיד המים ניתק אותו מהזרם בגלל חוב, חדר מיון שקורס תחת העומס, אבא שפלש למקלט ושם בנה לעצמו ולבתו הקטנה בית זמני, מתווכת בשכונת פאר מגודרת היטב, אחד שקונה לקסוס בשמונה מאות אלף שקל ואמא שיושבת בבית קטן וצפוף עם תינוקת רעבה ביד אחת ובלון גז ביד השנייה.

• שלישי 14.10 בשעה: 20:00

מול התוהו שבה (80 דקות)

בימוי ותסריט: יעקב ינאי-ליין.
הפקה: סילבן ביגל אייזן.

מול התוהו שבהמסע הנע בין קבלה, הרואין, כאוס וגאולה. במשך עשר שנים צילמתי את חיי ואת חיי אימי משתנים בקיצוניות. אמי ניצולת שואה, חוזרת בתשובה שהתחתנה עם האדמור מאשל"ג כשהיא בת 45 והוא בן 85. הוא לימד אותה את רזי הקבלה ואז נפטר. מאז אמי, הרבנית פייגה, עוסקת בנסיון להציל את העולם מפצצת האטום על ידי הפצת הקבלה. ומאידך, כל יום הולדת היא נלחמת בתשוקה להתפורר לרסיסי תוהו. אמא רצתה שאהיה למשיח שיעזור לה בהצלת העולם על ידי תורת הקבלה ובמקום זה, בגיל 14, ברחתי לרחובות תל אביב והפכתי לנרקומן, כשלבסוף אני מוצא את עצמי קולנוען בירושלים המספר את מסע חייו בסרט. זהו סרט החוקר והחותר לעבר המושג "בית".

• ראשון 12.10 בשעה: 16:00

פתלתל (60 דקות)

בימוי: אבי בלקין ואבי לוי.
תסריט: אבי לוי, אבי בלקין.
הפקה: אבי לוי.

פתלתלבמציאות הארצישראלית אין נוף משוחרר מסיפור. הנוף הוא אנשים, הנוף הוא חלומות, הנוף הוא אסונות, הנוף הוא הגיבור. אנו יוצאים למסע שיט בן זמננו לאורכו המפותל של הירקון, ממוצאו בראש העין ועד לשפך הים בתל אביב, על מנת לספר את סיפורם הלא ידוע של מימיו.
דרך שימוש בחומרים ארכיוניים נעבור בנקודות הציון שעיצבו את תהליך ההידרדרות המהיר של הנהר ונתחבר לזיכרונות הקולקטיביים הצרובים בתודעה הישראלית. כך תצטייר לה תמונה מלאה של הפיכת הירקון מנהר שוצף וטבעי לנחל מזוהם שמימיו מהווים סכנה, מים אשר במהלך השנים "נחטפו", זוהמו וכוסו. מים שמתקשרים לפחדים ומוות, מים שזוכרים, אוגרים ונוקמים את עלבונם. "פתלתל" שם לראשונה את הנוף במרכז התמונה, לא כרקע לפעולות האדם אלא כגיבור העלילה.

• שלישי 14.10, בשעה: 18:00

 

זו הארץ שלי (93 דקות)

בימוי: תמרה ארדה

הפקה: טטיאנה בושייןזו הארץ שלי

כיצד מערכות החינוך הישראלית והפלסטינית מלמדות את ההיסטוריה של שני הלאומים?
'זו הארץ שלי' עוקב במשך שנת לימודים שלמה אחרי כמה מורים, פלסטינים וישראלים, ברמאללה, חיפה, נווה שלום, שכם, בהתנחלות איתמר ובכפר הפלסטיני בילעין.
באמצעות הדיונים עם תלמידיהם והתכתיבים שכופה על המורים המערכת בתוכה הם פועלים, הסרט מבקש לבחון את השפעת הסכסוך הישראלי-פלסטיני על הדורות הבאים.

•  שלישי 14.10, בשעה: 19:45

   •  שישי 17.10, בשעה: 10:00

עלילתי

עמק (85 דקות)

תסריט ובימוי: סופי ארטוס.
הפקה: דוד מנדיל, משה אדרי, לאון אדרי.

עמק 1זהו סיפורם של ג'וש , לינוי ודוד , שלושה בני נוער רגישים ממגדל העמק שנאלצים להתמודד עם אלימות: אלימות בבית, אלימות בבית הספר. זהו סיפור של ידידות, של אהבה ושנאה שבו מתגלה עולמם של המתבגרים; עולם אכזרי ויפה כאחד, עולם שבו הרצון למות או להרוג והשאיפה לחיים מגדירים את גורלם.

• ראשון 12.10, בשעה: 22:00

• רביעי 15.10, בשעה: 14:00

הקרנה מיוחדת

 

האם זה אתה? (82 דקות)

בימוי: דני מנקין.

האם זה אתה 1גבר בשנות ה-60 לחייו שפוטר מעבודתו, יוצא למסע בארה"ב בחיפוש אחר אהבת נעוריו. בדרך הוא פוגש יוצרת צעירה שעושה סרט על אנשים בנקודות מפנה בחייהם והיא חוברת אליו למסע. הסרט מציג את הדרך אותה עבר, ההתמודדות עם השינוי, והפוטנציאל לאהבות חדשות.

• שלישי 14.10, בשעה: 22:00

לאתר פסטיבל חיפה

פסטיבל חיפה