1% לנשמה: המאבק להצלת התרבות בישראל

חיפוש באתר
לוח אירועים
מרץ 2024
אבגדהוש
      1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31       
« פבר   אפר »
לכל אירועי החודש »
הרשמה לניוזלטר

הרשמו לניוזלטר כדי לקבל חדשות ועדכונים על פעילות הקרן ומועדי הגשה

 

1% לנשמה: המאבק להצלת התרבות בישראל

שלום רב,

אם מדינת ישראל היא הגוף – התרבות הישראלית היא הנשמה שלו. לכן, קשה לנו לדמיין את חיינו כאן ללא תרבות.

כמי שצורך תרבות ונמנה על קהל צרכני התרבות הישראלית – אתם שותפינו לאהבת התרבות ויוצריה. לכן, אנו פונים אליכם במכתב זה, בקריאה להצטרף למאבק להגדלת תקציב התרבות ל-1% מתקציב המדינה, כמקובל במרבית מדינות אירופה וה-OECD, וכנהוג במדינות המערב.

כיום, תקציב התרבות עומד על 0.18% (!) מהתקציב בלבד. מדיניות זו של ממשלות ישראל מעמידה בסכנה את שפע ההיצע התרבותי העומד לרשות הקהל הישראלי, ועלולה להביא לעלייה במחירי אירועי התרבות לצרכן הסופי – לכם- הקהל.

מדינה מחויבת לספק לאזרחיה רווחה, ביטחון וחינוך, אך גם לא לזנוח את התרבות והיכולת להנות ממנה.

העדר חינוך לתרבות, לצד התייקרות בלתי נמנעת של כרטיסים לאירועי התרבות (שהיו שווים לכל נפש), יביאו לצמצום הנגישות של התרבות לקהל הישראלי על גווניו השונים. אסור להסכים שהתרבות תהפוך מכזו המשרתת המונים לזו שפונה ״לאלה שיכולים להרשות לעצמם" או לאליטה כלכלית ותרבותית בלבד.

מדינת ישראל התברכה ביוצרים מוכשרים שהעשירו וממשיכים להעשיר את חיי כולנו בתרבות ישראלית מקורית שכוללת ספרים, שירים, הצגות, קונצרטים, סרטים, תערוכות, פסטיבלים, מופעי במה ורחוב ועוד.

לאורך השנים, הצליחו היוצרים והאמנים ליצור ולייצר תרבות מקורית גם בהיעדר תקציב ראוי.
כיום, בהיעדר תקציבים מספיקים והעלייה ביוקר המחיה, רובם המוחלט של היוצרים, ומוסדות התרבות המשמשים אכסניה ליצירותיהם, נמצאים במצב של מלחמת קיום יומיומית,
וחלקם אף עומד בפני סגירה.

כדי להבטיח עוד שנים של יצירה מקורית ואיכותית ובמחירים הוגנים, המאפשרים קהל צופים רב ונאמן, התאגדו בחודשים האחרונים כל גופי התרבות בארץ תחת המטרה המשותפת להיאבק להגדלת תקציב התרבות. לראשונה, ארגוני שחקנים, מבצעים, מנהלי מוסדות תרבות ויוצרים עצמאיים, כולם – כולנו, הבינו את גודל השעה והסכימו על הצורך במאבק משותף.

1%   – שיבטיח לנו 100% של תרבות ישראלית מקורית ומשגשגת

הרשימה המלאה תועבר אל שרי הממשלה, ובפרט לשר האוצר, על מנת לשכנע אותם בחשיבותו של ה-1% לנשמה.

חתמו על העצומה

בברכה,

המטה להצלת התרבות בישראל

לעמוד הפייסבוק

אחוז 1