שעות הפנאי (ורוניקה)

חיפוש באתר
לוח אירועים
מרץ 2024
אבגדהוש
      1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31       
« פבר   אפר »
לכל אירועי החודש »
הרשמה לניוזלטר

הרשמו לניוזלטר כדי לקבל חדשות ועדכונים על פעילות הקרן ומועדי הגשה

 

שעות הפנאי (ורוניקה)

פצצות בדרך לסוף העולם

עבודתה של אלונה פרידברג, "שעות הפנאי" (ורוניקה), נפתחת בשוט ארוך המשתהה על עבודתו הנודעת והמזוהה עם סגנון הפוינטליזם של האמן ג'ורג' סרה
"יום ראשון אחר הצהריים על גדות האי 'לה גרנד ז'אט'" (1884).
המצלמה מתמקדת בצווארה של נערה שלגופה מקועקעת הכתובת "ורוניקה" – שם המעלה באוב את שמה של הקדושה ורוניקה, שלאחר שמחתה במטפחתה את זיעתו של ישו בדרכו אל הצליבה, נותרה על המטפחת הטבעת פניו. סיפור זה אף הקנה לה במאוחר מעמד מיתולוגי של פטרונית הצילום. ברקע בשירת אה–קפלה, נשמעת הקלטה היסטורית של שירת חלוצה, שקולה ישוב שנית בסופה של העבודה. בין לבין מוזמן הצופה לסביבה לילית, הזויה, בחוף ים לא מזוהה, ובה נראים צעירים נתונים במרחב בו מוקרנים סרטי אימה הרוויים באלימות קיצונית ומכילים אלמנטים סוריאלסטים של במאים פורצי דרך ובהם וורנר הרצוג, דיויד קורננברג, וטים ברטון. העבודה מציעה לחשוב על הקשר בין קולנוע לבין ההצטברות החומרית והלא חומרית שלו בתודעה. הקולנוע מייצר מרחב מפוצל, בו–זמני, מולטי–לינארי וכאוטי ועם זאת הוא לא פעם מציג את עצמו כאחדות אופטית באופן שמכחיש את ההתקיימות המתמשכת והמהבהבת של חלקיו השונים בתודעה. העבודה מציעה לחשוב על האופן בו דימויים חלוציים עשויים גם לייצר מרחב חדש, בעוד הם שומרים במובנים שונים על צורתם הראשונית.

מתוך פרויקט: "עולם אחר אפשרי".

 

בימוי: אלונה פרידברג

הפקה: אוצרת: מעין אמיר

גופים תומכים: הקרן החדשה לקולנוע וטלויזיה

שם הסרט באנגלית: Leisure (Veronica)

עבודתה של אלונה פרידברג, "שעות הפנאי" (ורוניקה), נפתחת בשוט ארוך המשתהה על עבודתו הנודעת והמזוהה עם סגנון הפוינטליזם של האמן ג'ורג' סרה
"יום ראשון אחר הצהריים על גדות האי 'לה גרנד ז'אט'" (1884).
המצלמה מתמקדת בצווארה של נערה שלגופה מקועקעת הכתובת "ורוניקה" – שם המעלה באוב את שמה של הקדושה ורוניקה, שלאחר שמחתה במטפחתה את זיעתו של ישו בדרכו אל הצליבה, נותרה על המטפחת הטבעת פניו. סיפור זה אף הקנה לה במאוחר מעמד מיתולוגי של פטרונית הצילום. ברקע בשירת אה–קפלה, נשמעת הקלטה היסטורית של שירת חלוצה, שקולה ישוב שנית בסופה של העבודה. בין לבין מוזמן הצופה לסביבה לילית, הזויה, בחוף ים לא מזוהה, ובה נראים צעירים נתונים במרחב בו מוקרנים סרטי אימה הרוויים באלימות קיצונית ומכילים אלמנטים סוריאלסטים של במאים פורצי דרך ובהם וורנר הרצוג, דיויד קורננברג, וטים ברטון. העבודה מציעה לחשוב על הקשר בין קולנוע לבין ההצטברות החומרית והלא חומרית שלו בתודעה. הקולנוע מייצר מרחב מפוצל, בו–זמני, מולטי–לינארי וכאוטי ועם זאת הוא לא פעם מציג את עצמו כאחדות אופטית באופן שמכחיש את ההתקיימות המתמשכת והמהבהבת של חלקיו השונים בתודעה. העבודה מציעה לחשוב על האופן בו דימויים חלוציים עשויים גם לייצר מרחב חדש, בעוד הם שומרים במובנים שונים על צורתם הראשונית.

מתוך פרויקט: "עולם אחר אפשרי".

 
 
פצצות בדרך לסוף העולם

בימוי: אלונה פרידברג

הפקה: אוצרת: מעין אמיר

גופים תומכים: הקרן החדשה לקולנוע וטלויזיה

שם הסרט באנגלית: Leisure (Veronica)

אולי תמצאו עניין גם בסרטים הבאים
  • מיתוס

    מיתוס

    סטודנטים / 18 דקות / עלילתי
    במאי/ת: עומר מלמד

    מידע נוסף >>

  • חייה ומותה של טטיאנה חייקין

    חייה ומותה של טטיאנה חייקין

    תיעודי / 18 דקות
    במאי/ת: נעה עמיאל לביא

    מידע נוסף >>

  • מתחת לשמש כחולה

    מתחת לשמש כחולה

    תיעודי / 80 דקות
    במאי/ת: דניאל מן

    מידע נוסף >>