הקרנת בכורה 'מראות ירוחם והסביבה – פורטרט מקומי', פסטיבל דוקאביב נגב 2017

חיפוש באתר
לוח אירועים
מרץ 2024
אבגדהוש
      1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31       
« פבר   אפר »
לכל אירועי החודש »
הרשמה לניוזלטר

הרשמו לניוזלטר כדי לקבל חדשות ועדכונים על פעילות הקרן ומועדי הגשה

 

הקרנת בכורה 'מראות ירוחם והסביבה – פורטרט מקומי', פסטיבל דוקאביב נגב 2017

מראות ירוחם והנגב - פורטרט מקומי

ערב הפתיחה: הקרנת בכורה של חמישה סרטים קצרים שנולדו בסדנה ליוצרים מקומיים, המתקיימת זו השנה השלישית. זהו פרויקט של עמותת דוקאביב בשיתוף הקרן החדשה לקולנוע וטלוויזיה, אשכול נגב מזרחי ומתנ"ס ירוחם בהנחיית הבמאים מיטל אבוקסיס ורומן שומונוב.

אהבה עיוורת
יוצר: ג'ניה אורצקי

מיכאל הוא יליד אוקראינה, בן 72 אשר בגיל 4 איבד את ראייתו עקב מחלה בבית יתומים, אליו נמסר לאחר מלחמת העולם השנייה. למרות המכשול הנוראי הצליח מיכאל לעלות לארץ ישראל, להקים משפחה, להיות איש פעלתן, מלא אופטימיות ואהבה בלתי פוסקת לחיים.

אי של שפיות
יוצרת: משכית הודסמן

דוד חי בבית בן שלוש קומות, עמוס חפצים, זיכרונות וחתולים. הוא אמן בעל נפש רגישה, הבולט בשונותו בערד המדברית. בחוץ ערד בוערת – חרדים מול חילונים, חופש מול כפייה, ובבית פנימה דוד חי בבועה של חלומות עם החתולים שלו.

רכסים בנגב
יוצר: לירון קרמלקר

הסרט עוקב אחרי נגב לשם (18), בת לאם חד-הורית חירשת. נגב היא נערה חילונית שהתבגרה בתוך עולם דתי וערכי, שהצליחה בשתי ידיה ובזכות תמיכה מסביבתה ליצור לעצמה מרחב חילוני אשר מקבל אותה ומהווה עבורה בית – שבט הצופים "רכסים".

ארמון רוסי
יוצרת: דינה סטרט

סימה (83) וסימיון (88) טבריה עלו לארץ מאוקראינה וחיים בירוחם 20 שנים. בתוך הדירה שלהם, שנמצאת בבניין שיכון, הם עיצבו לעצמם ארמון רוסי מדהים ביופיו. החלום של סימיון הוא לבנות בירוחם אנדרטה חדשה לזכר יום הניצחון של מלחמת העולם השנייה.

ילדות נשכחת
יוצרת: הדרה שטיינברג

פנחס פרץ עלה ב-1962 ממרוקו כתינוק, יחד עם הוריו שלום וזוהרה פרץ, לירוחם. פנחס, בעל ידי זהב, מצליח להפוך זבל מהרחוב לאמנות. הסרט מספר את הסיפור של פנחס מילדותו ועד היום, סיפור הנע במתח שבין החלומות ובין האתגרים שזימנו החיים לבין המשפחה מרובת הילדים. הסיפור הפרטי של פנחס הוא גם בבואה לסיפורה של ירוחם.

דוקאביב Docaviv לוגו שחור על לבןlogo-eshkol logo-matnas