הקרנת בכורה 'מראות – פורטרט ירוחמי', פסטיבל דוקאביב נגב 2016

חיפוש באתר
לוח אירועים
מרץ 2024
אבגדהוש
      1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31       
« פבר   אפר »
לכל אירועי החודש »
הרשמה לניוזלטר

הרשמו לניוזלטר כדי לקבל חדשות ועדכונים על פעילות הקרן ומועדי הגשה

 

הקרנת בכורה 'מראות – פורטרט ירוחמי', פסטיבל דוקאביב נגב 2016

הקרנת בכורה של סרטי מראות – פורטרט ירוחמי

הקרנת בכורה של ארבעה סרטים קצרים שנולדו בסדנה ליוצרים מקומיים, המתקיימת בירוחם זו השנה השנייה. זהו פרויקט משותף של עמותת דוקאביב והקרן החדשה לקולנוע וטלוויזיה, בהנחיית הבמאים רובי אלמליח ומיטל אבוקסיס.

בערב יוקרנו סרטיהם של ורד אסף, לאה איפרגן, ערן אלוש ואורן סממה. הסרטים מציגים סיפורים אישיים, העוסקים בילדות, התבגרות וחיפוש זהות, ובוחנים מקרוב את חשיבות החסד וכוחה של הנתינה בחיים האלו ובעולם הבא, את סוד קסמו של בית כנסת בירוחם, יחסים שבריריים בין ותיקי העיירה לגרעין תורני ואת כוחה של קבוצת כדורסל כמקור לעוצמה נשית.

19:30 קבלת פנים
20:00 טקס פתיחה – הדלקת נר שני עם מר מיכאל ביטון

על החיים ועל המוות
יוצרת: ורד אסף

גדלתי כילדה בסיכון למשפחה קשת יום בשכונה ד’ בבאר שבע, וכבר מילדות נחשפתי למציאות אשר חישלה את זהותי ועיצבה את גישתי כלפי החיים. בסרטי “על החיים ועל המוות” אני רוצה לפתוח צוהר לדמותה של סבתי מרי, אשר הנחילה לי את חשיבות החסד וכוחה של הנתינה, בחיים האלו ובעולם הבא.

סליחות
יוצר: ערן אלוש

הסרט “סליחות” מתרחש בחצות הלילה בחודש אלול, ועוקב אחר הנערים הפוקדים את בית הכנסת “אוהל יצחק”, הידוע בפי כל כבית הכנסת “הצעירים”, על מנת להשתתף בתפילה המונהגת על ידי הרב בוסקילא, המוביל את ציבור המתפללים ואת הסליחות בירוחם כבר עשרות שנים.

הסניף שלי
יוצר: אורן סממה

סניף בני עקיבא בירוחם הפך לסמל המחלוקת בין שני מגזרים החיים ביחד בעיר – בני הגרעין התורני ותושבי ירוחם “הוותיקים”. אורן, “ותיק” בוגר בני עקיבא, מלווה את הפרשה האקטואלית בירוחם, דרך סיפור החברות האמיצה בין שני מדריכים בסניף – נווה ובנימין. הראשון בן הגרעין התורני, והשני מ”הוותיקים” הבודדים שנותרו בשכבת ההדרכה.

כל אחת כוכבת
יוצרת: לאה איפרגן

לאה היא אוהדת מושבעת של קבוצת כדורסל הנשים של ירוחם. אל ספסל האוהדים התוודעה דרך אחותה דליה, העובדת במפעל פניציה בירוחם ומדריכת כדורסל לנערות צעירות. דליה ושחקניות אחרות, דתיות וחילוניות, צעירות ומבוגרות, ישתפו אותנו במוטיבציה שלהן, ובכוח שהן שואבות מהקבוצה כמרחב נשי מעצים.