יום עיון דוקו קומי, פסטיבל דוקאביב גליל 2018

חיפוש באתר
לוח אירועים
אפריל 2024
אבגדהוש
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30     
« מרץ   מאי »
לכל אירועי החודש »
הרשמה לניוזלטר

הרשמו לניוזלטר כדי לקבל חדשות ועדכונים על פעילות הקרן ומועדי הגשה

 

יום עיון דוקו קומי, פסטיבל דוקאביב גליל 2018

דוקו קומי לוגו

שידורי רשת-ערוץ 13, הקרן החדשה לקולנוע וטלוויזיה ופסטיבל דוקאביב שמחים להזמין סטודנטיות, סטודנטים, יוצרות ויוצרים ליום עיון
על מציאות, הומור ומה שביניהם בקולנוע הדוקומנטרי!

 

האם קולנוע דוקומנטרי יכול להצחיק? מה קורה כשהמציאות שהוא מתאר קשה ועגומה? האם קיים ז'אנר שניתן לכנותו קומדיה דוקומנטרית, או שהיוצרים העוסקים במלאכה צריכים להמציא אותו כל פעם מחדש? על שאלות אלה ואחרות ננסה לענות ביום העיון שיעסוק בקולנוע דוקומנטרי קומי, עם מיטב היוצרים, המרצים והסרטים.

הכניסה חופשית!

דוקו קומי לוגו

**חלק ראשון 12:00-11:00**

החוק הראשון של הדוקומנטרי: אל תעשו דוקומנטרי

הרצאה מאת איילת בכר – יוצרת קולנוע דוקומנטרי ומרצה. הבמאי האמריקאי מייקל מור מציע ליוצרים הדוקומנטריים לא לעשות דוקומנטרי. כנראה בגלל שהדוקו נתפס ככבד, רציני ו"חשוב" כמו המציאות שהוא אמור לייצג. ההיפך מבידור. אלא שגם דוקו יכול להצחיק ולצחוק, כמעט על הכל: על עניים ועשירים, על ההורים, על כסף, על טראומה ועל גזענות. מסע בין ה"מעלה חיוך" ובין ה"גורם לצחוק בקול רם", דרך קטעי סרטים וסדרות רשת מישראל ומהעולם.

**חלק שני 13:30-12:30**

איך יוצרים מחזמר קומי דוקומנטרי?

סדנת אמנים עם גולן רייז ושרון יעיש יוצרי הסרט לוס אנג'לס – דרום. יוסף חורי יושב כבר שלושים שנה בחנותו המבולגנת והכאוטית בקריית מלאכי ומתקן שעונים. בחנות אין שעון אחד שעובד, קצת כמו העיר קריית מלאכי שנתקעה. אולם כשהעירייה מחליטה לסגור את המשתנה הציבורית בעיר, ליוסף נמאס. הוא מחליט לנסות לרוץ לראשות העיר בניגוד לכל הסיכויים ולאנשים הרואים בו משוגע, לנסות לתקן את העוולות ולהחזיר את הזמן לקריית מלאכי. יוצרי הסרט גולן רייז ושרון יעיש יגיעו ליום העיון היישר מחדר העריכה. הם יעניקו הצצה ראשונה ומרתקת לתהליך העבודה על הסרט ויספרו על הרעיונות, הבחירות האמנותיות והקשיים המלווים הפקה של סרט מיוחד כל כך.
הסרט זוכה מענק "דוקו קומי" של רשת, הקרן החדשה לקולנוע וטלוויזיה ודוקאביב אשר יוקרן בבכורה עולמית בדוקאביב 2019.

**חלק שלישי: 15:15-13:45**

הרבה ילדים, קוף וטירה

חולייטה היא האם הגדולה, המנהלת את משפחת חלומותיה: זו שיש בה הרבה ילדים, קוף וטירה. אלא שהחיים מזמנים לה הפתעות, שאיתן היא ומשפחתה הצבעונית מאוד מתמודדים בהומור עצמי ובמיטב כשרונם הדרמטי. בימוי: Gustavo Salmerón, ספרד, 88 דק', ספרדית, תרגום לעברית.

פרטים באתר הפסטיבל

דוקו קומי לוגואים שותפים