הקרנת בכורה 'מראות ירוחם והסביבה – פורטרט מקומי', פסטיבל דוקאביב נגב 2018

חיפוש באתר
לוח אירועים
מרץ 2024
אבגדהוש
      1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31       
« פבר   אפר »
לכל אירועי החודש »
הרשמה לניוזלטר

הרשמו לניוזלטר כדי לקבל חדשות ועדכונים על פעילות הקרן ומועדי הגשה

 

הקרנת בכורה 'מראות ירוחם והסביבה – פורטרט מקומי', פסטיבל דוקאביב נגב 2018

מראות ירוחם 2018 - קולאז

ערב פתיחת הפסטיבל.

הקרנת בכורה של חמישה סרטים קצרים שנולדו בסדנה ליוצרים מקומיים, המתקיימת זו השנה הרביעית. זהו פרויקט של עמותת דוקאביב בשיתוף הקרן החדשה לקולנוע וטלוויזיה, אשכול נגב מזרחי ומתנ"ס ירוחם בהנחיית הבמאים מיטל אבוקסיס ורומן שומונוב.

המשורר
יוצרת: אביגייל ביטון

ערן טורג'מן, שכונה בילדותו אנאלפבית, בחר להקשיב למילותיו של מורה אחד שהאמין בו, וכנגד כל הסיכויים בנה את עתידו. היום הוא משורר היוזם ערבי קפה שירה בדימונה. הסיפור של ערן הוא דוגמה לכוח שיש לאמונה ומילה טובה.

החיים על פי ויקטור
יוצר: אהוד עדני

ויקטור סרוסי, איש רעים, הומור ומאור פנים, דמות ידועה ואהובה על כל תושבי ירוחם, היה רק בן שנה כשהגיע עם משפחתו מטוניס לירוחם.
הסיפור של ויקטור מהווה הצצה להיסטוריה של ירוחם, תוך מעבר במקומות שונים ובתקופות שונות של הישוב.

בועה
יוצרת: מור ולדמן

הסיפור של מור ולדמן, בת 30 מערד, אמא לשלושה, צלמת ומדריכת ג׳אגלינג, הוא סיפור מחזק ומעצים על התמודדות עם כאב וקושי, וסגירת מעגל במקום בו נולדה, ערד. כנערה חוותה מור מערכת יחסים של אהבה-שנאה עם העיר. היא בגרה ועזבה את ערד והתרחקה למחוזות אחרים. עם חזרתה לעיר לאחר עשור היא מצאה את המסלול האישי שלה לריפוי ולמציאת נתיב חיים חדש, יציב ומועיל.

שכנות טובה
יוצר: עומרי די נור

השייח עוודה זנון, גשש בכיר בצה"ל לשעבר, משמש כמנהיג הרוחני של הכפר הלא מוכר רח'מה הצמוד לירוחם. במקביל, הוא מוביל במשך שנים רבות מאבק מול רשויות המדינה להכרה בכפר, תוך שהוא נתקל בקשיים רבים. מאז שהוא זוכר את עצמו, הוא ומשפחתו חיים בשכנות טובה עם תושבי ירוחם, ואף מקבלים סיוע במאבקם מקבוצת פעילים ביישוב. סיפור חייו של עוודה הוא סיפור של תקווה, סבלנות, התמדה וחיים משותפים, תוך מאבק לשימור המסורת הבדואית העתיקה, אשר נעלמת ונשכחת כתוצאה מאורח החיים המודרני.

תרשום: יהודייה
יוצרת: ענבל אברבנל

יאנה נולדה בישראל להורים עולים מברית המועצות. לפני מספר שנים החלה בתהליך גיור ששלח אותה למסע בנבכי זהותה. הסרט מלווה את יאנה לאורך יום בירוחם ומביא את קולה כמי שיהדותה לא ניתנה לה מאליה.

 

לפני הסרטים יוקרן סרט קצר שנבחר מתוך התוצרת השנתית של מגמת התקשורת בבית הספר דרכ"א ספיר ירוחם –
הרעש שאחרי / יובל אלחדד

פרטים באתר הפסטיבל

דוקאביב Docaviv לוגו שחור על לבןlogo-eshkol logo-matnas