יוצרות ויוצרים יקרים, שימו לב!
דרישות ההגשה של מסלול ההפקה/השלמה בתחום התיעודי עודכנו החל ממועד ההגשה הקרוב.
אנו מבקשים לעודד את המבט אל מעבר לסרט הגמור, לחשוב מראש על שלב חשיפת הסרטים בפני קהלי יעד שונים במגמה להרחיב את היקף החשיפה מעבר להקרנה טלוויזיונית, וכן לעודד מחשבה על אפיקי מימון פוטנציאליים נוספים להפקת הסרט.
בנוסף לסינופסיס, להצעת התסריט ולהצהרת הכוונות האישית/אמנותית, אנו מבקשים מעתה מכל מגישי הפרויקטים לכתוב הצעת יישוג (Outreach) קצרה (עד חצי עמוד) המתייחסת למטרות הפרויקט וחשיפתו המתוכננת לקהלים בעתיד.
לנוחותכם, הוספנו מספר שאלות מנחות שתוכלו להיעזר בהם לכתיבת הצעת היישוג.
בהצלחה!
צוות הקרן
להלן מספר שאלות מנחות שעשויות לסייע לכם בבניית ההצעה הכתובה (עד חצי עמוד):
- מהי ההשפעה החברתית/תרבותית או אחרת שעשויה להיות לסרט המוצע (בנוסף להיותו יצירת אמנות מוצלחת)? האם וכיצד הייתם רוצים שהפרויקט ישפיע?
- איזה קהל יעד מתאים במיוחד לצפייה בסרט כשיושלם (גיל, מגדר, מוצא, מעמד סוציו-אקונומי, מקום מגורים, ישראל/חו"ל וכו')?
- האם הפרויקט מותאם או מיועד לקהלים ייעודיים (בפריפריה החברתית-תרבותית-גיאוגרפית). מהם קהלים אלו?
- האם יש לכם גישה מיוחדת לקבוצות אוכלוסיה שמניתם בתשובותיכם לשאלות לעיל?
- מהן המסגרות החינוכיות המתאימות לחשיפת הסרט – בתי ספר, פנימיות, מכללות, אוניברסיטאות, מוזיאונים, מתנ"סים ומוסדות נוספים? מנו רעיונות כיצד ניתן לעשות שימוש מקורי בסרט במסגרות אלו?
- מהן המסגרות המקצועיות, הקהילתיות והחברתיות היכולות להתאים לחשיפת הסרט?
- מהם הארגונים או המוסדות איתם תוכלו לשתף פעולה על-מנת לקדם את חשיפת הפרויקט?
- באילו אמצעי הפצה דיגיטליים הייתם יכולים להשתמש על-מנת להפיץ את סרטכם?
- האם בכוונתכם להקים אתר אינטרנט לסרט או לכלל יצירתכם, וכיצד תקדמו את הפצת הסרט באמצעותו?