הרשמו לניוזלטר כדי לקבל חדשות ועדכונים על פעילות הקרן ומועדי הגשה
קשה מאוד ללמוד עריכת סרטים ולהבין את התהליך הכרוך בכך גם מנקודות מבטם של שאר אנשי הצוות ובראשם הבמאי. יש מעט מאוד ספרים בנושא, ובעצם פרט לשעורים על תולדות העריכה וחוקיה, ניתן להשתפר רק באמצעות צפייה בסרטים וכמובן בעבודה בחדר העריכה.
כיצד מגיעים לעריכה טובה? לא רק באמצעות עבודה קשה של אלפי שעות בחדרי עריכה, אלא בעיקר מתוך מחשבה נכונה איך לספר סיפור ומתוך הקשבה לחומרים המצולמים המתקבלים על ידי הבמאים.
אחרי כעשרים שנה בהן בילתה בחדרי עריכה, ז'ואל תעניק מניסיונה הרב שנצבר לאורך שנים וסרטים רבים.
זו הזדמנות ייחודית לשמוע ממקור ראשון כיצד ניגשים לעבודת עריכה של סרט, דרך דוגמאות מסרטים שערכה ('בקצה הזריחה', 'מחבואים', 'מרגל השמפניה', 'התליין', 'סטפן בראון', 'שתיקת הארכיון' ועוד), סיפורים ואנקדוטות, ותיתן טעימה משיטות העבודה שלה, הגישה לעבודת העריכה עצמה, ניתוח קו עלילתי, עבודה עם דמויות, התחלה וסיום של סרט, ועוד ככל שהזמן יאפשר. ז'ואל תשים דגש על הז'אנר התיעודי, שהוא על פי רוב הקשה והמאתגר ביותר עבור עורך. על פי רוב אין תסריט, וכשכבר יש, בדרך כלל התסריט כתוב בקווים כללים. לרוב, כמות חומר הגלם המתקבלת גבוהה מאוד, מה שהופך את עבודת העריכה למורכבת יותר. חדר העריכה הופך למעין מעבדה שבה הבמאי והעורך מחפשים את הפורמולה הנכונה לסרט.
דרך קטעים מסרטים שערכה, ז'ואל תדבר על שאלות שכל עורך ובמאי שואלים את עצמם בחדר עריכה ותחלוק פתרונות לבעיות המורכבות בהן נתקלה בעבודתה.