ברכות ליוצרי סרטי הקרן שהשתתפו בפסטיבל דוקאביב 2021!

חיפוש באתר
לוח אירועים
מרץ 2024
אבגדהוש
      1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31       
« פבר   אפר »
לכל אירועי החודש »
הרשמה לניוזלטר

הרשמו לניוזלטר כדי לקבל חדשות ועדכונים על פעילות הקרן ומועדי הגשה

 

ברכות ליוצרי סרטי הקרן שהשתתפו בפסטיבל דוקאביב 2021!

שמחים, גאים ונרגשים עם הזוכים והמשתתפים בפסטיבל דוקאביב 2021!

 

ברכות חמות ותודה לכל היוצרים, לקהל הצופים – אלו שהגיעו ואלו שצפו מהבית, להנהלת וצוות הפסטיבל על פסטיבל עשיר ומשובח!

 

פרס פרנק לאוי לסרט הישראלי הטוב ביותר

*לילות קיץ*
בימוי והפקה: אוהד מילשטיין

נימוקי חבר השופטים:
לילות קיץ היא יצירת קולנוע נוגעת, מעוררת מחשבה ומרגשת המייצרת קפסולת מרחב וזמן אינטימית ומפגש בין אב לבנו אל מול הכאב והעונג בחיים ובפרט בילדות. בעזרת שפה קולנועית ואסתטיקה אומנותית ייחודיות חושף בפנינו היוצר אוהד מילשטיין את עולמו המופלא של בנו הקטן עלוה, השואל שאלות כנות שתמיד ולעד נשאלות. 'לילות קיץ' היא יצירת אומנות המציבה רף חדש ומאתגר כיצד ליצור ולספר סיפור דוקומנטרי.

מה עובר בראשו של עלוה בן ה- 6? כיצד הוא רואה את העולם? הסקרנות, הפחדים, האהבות, כפי שהם נגלים מנקודת מבט של ילד. מסע לילי אל תוך עולמו הפנימי של ילד תם, רגע לפני שהוא נרדם.


פרס חבר השופטים

*הטיפול*
בימוי: צבי לנזמן // הפקה: אורי שטרנפלד, צבי לנזמן

הטיפול - קרדיט תמונה צבי לנזמן WEB

נימוקי חבר השופטים:
סרט עוצמתי זה מזמין את הצופים אל מסעו של הגיבור כדי למצוא ולקבל זהות והערכה עצמית במקום בו נשמעת תמיד מנטרה חוזרת ונשנית של שנאה עצמית. הבמאי מאמץ גישה אינטימית ורגישה ומצליח לחשוף שיטות פסיכולוגיות אלימות שאינן מקצועיות ואינן מוסריות במהלך חשיפת סיפורו של הגיבור. על הדרך בה הבמאי מספר סיפור אנושי המציג נושא חשוב ביותר ורלבנטי החלטנו להעניק את הפרס לבמאי הסרט הטיפול צבי לנזמן.

חשיפה ראשונה של טיפולי המרה מבפנים. לב ובן נמשכים לגברים והולכים לטיפולי המרה בשאיפה להתחתן עם אישה. בעוד לב מסור לטיפול, בן אכול ספקות ופותח במחקר שעתיד לשנות את חייו.


פרס ראש עיריית תל־אביב-יפו לסרט ביכורים

*איך אומרות שתיקה*
בימוי: שיר ניומן // הפקה: דנה שלו, עוזי קרין, ציפי ביידר

נימוקי חבר השופטים:
שיר ניומן לוקחת אותנו למסע רגשי טעון בו היא חושפת טראומות מן העבר של שתי הסבתות שלה. מסע זה מעודד אותה להתעמת עם העבר הטראומטי שלה עצמה. היא מספרת את הסיפור ברגישות רבה ובשקט ובאיפוק מאזנת בין השברים האינטימיים של חייה. הסגנון שלה מושך ומהפנט, מעורר רגשות וחמלה רבה ומעיד על עוצמת אישיותה. אנו סקרנים לראות את הסרט הבא שלה.

תמונה המתגלה באלבום משפחתי ישן מובילה למסע החושף כיצד ערכים לאומיים גויסו לטובת שליטה גברית על גופן של נשים. היוצרת שוברת את קשר השתיקה בין סיפורן של סבותיה, האשכנזייה והמזרחית, לבין כאב הדיכוי שלה.


פרס יוסי קאופמן לבימוי 

*כל העצים נושבים ברוח*
בימוי: תומר הימן // הפקה: ברק הימן, תומר הימן

כל העצים נושבים ברוח

נימוקי חבר השופטים:
כל העצים נושבים ברוח הוא פרויקט רחב יריעה ועם זאת אינטימי ומעורר השראה הפותח בפנינו צוהר נדיר ונדיב לעולמו המטלטל וחסר המנוחה של אורן לוי, לשאלת זהותו ומקומו בעולם הנחרטת בליבנו. ביד אמן בוטחת, קשובה, סבלנית ומלאת אהבה מוביל אותנו הבמאי אל תוככי נפשו של אורן, חייו, הוריו ומשפחותיו בקצוות שונים בעולם. היוצר תומר הימן מרכיב את כל זה ברגישות ושפה ויזואלית מעודנת המחברת בין הצילום המקצועי ומצלמתו של אורן לכדי שירה חזקה אחת.

פרס הצילום

*כל העצים נושבים ברוח*
צילום: אורן לוי // בימוי: תומר הימן // הפקה: ברק הימן, תומר הימן

נימוקי חבר השופטים:
שילוב חכם של צילום מקצועי וחובבני מאפשר לנו בדרך מיוחדת להרגיש רגשות משתי נקודות מבט שונות, הן של גיבור הסרט והן של העולם החיצוני שמסביבו. שתי נקודות המבט מאפשרות לצופים להבין טוב יותר את היחסים במשפחתו וגם את עולמו הפנימי של גיבור הסרט.

אורן לוי כועס על כל ההגדרות שניסו להגדיר אותו במהלך חייו. הסרט עוקב אחרי סיפורו המורכב של ילד מאומץ, שביחד עם משפחתו ומצלמת וידאו טס לגואטמלה, למסע הגדול של חייו.


פרס העריכה

*ויראלי*
בימוי: אודי ניר, שגיא בורנשטיין // הפקה: אודי ניר, שגיא בורנשטיין, כריסטיאן ביטס, גאורג טשורטשנטהאלר

נימוקי חבר השופטים:
ויראלי הוא פרוייקט רחב יריעה וחובק עולם בתקופה בה חיינו כולנו דרך אמצעים טכנולגיים וחלונות דיגיטליים. הסרט מצליח בעזרת עריכה יוצאת דופן של סרטוני רשת להביא קול חדש ומסקרן של דור שלם של צעירים וצעירות השואל שאלה על השימוש באמצעים אלה כדי לחיות את החיים האמיתיים בתקופת מגפת הקורונה.

שבעה יוטיוברים צעירים מרחבי העולם מתעדים את חייהם בצל הקורונה. דרך העיניים והמצלמות שלהם מתגלה סיפורו של הדור שנולד לתוך הרשתות החברתיות ומתבגר עכשיו בעולם ויראלי.


פרס התחקיר

*קופסה כחולה*
בימוי: מיכל ויץ // הפקה: אסף אמיר, אינה פישמן, אריק גוסנס, פרדריק ניקולאי, אורי שמאלי

נימוקי חבר השופטים:
בתחקיר מעמיק ויוצא דופן בהיקפו משרטט הסרט את סיפורו של איפא"ק, הלובי היהודי החזק ביותר בארה"ב. בעזרת בזכות תחקיר מעמיק ביותר ונבירה יסודית ושקדנית באלפי מסמכים שנכתבו ביומנו של יוסף ויץ וחשיפת סרטים ותצלומים שחלקם טרם נראה עד היום, מצליחה היוצרת להביא למסך סיפור דרמטי המגלה לצופים פרטים חדשים ועובדות מפתיעות על תולדות הסכסוך הבלתי נגמר בין הישראלים לפלסטינים.

יוסף ויץ, מראשי הקרן הקיימת לישראל, היה אחראי על רכישת קרקעות ערביות לטובת העם היהודי. במאית הסרט, נינתו, יוצאת למסע בעקבות יומניו האישיים, החושפים לפרטי פרטים את ההיסטוריה הכואבת שמאחורי המלחמה על האדמה.


תחרות סטודנטים – זוכה פרס שני

*חמישים כלבים זקנים*
בימוי: נטע עמירם // מנשר לאמנות

נימוקי חבר השופטים:
בעשייה דוקומנטרית עדינה ומתבוננת נותנת לנו במאית הסרט הצצה אל סוף החיים ומשמעותם. האירועים הדוקומנטריים המתרחשים מול המצלמה הם חד-פעמיים ודרמטיים ומעלים את השאלה האם ניתן למות בכבוד ומי הוא האדם שמוכן להקדיש את חייו למשימה הזאת.

זוכה מלגת הצטיינות בתחום העריכה

*חמישים כלבים זקנים*
בימוי: נטע עמירם // מנשר לאמנות

נימוקי חבר השופטים:
איך נותנים קול למי שאינו יכול לדבר? העריכה בסרט משלבת בין שוטים ארוכים מלאי חמלה לבין קצב פנימי נפלא שמחזיק את הצופה דרוך עד סוף הסרט. ההתעקשות להישאר רוב הסרט על פניהם של מי שנמצאים בסוף חייהם היא אמיצה ומעוררת הערכה. לכן מצאנו את הסרט חמישים כלבים זקנים ראוי לפרס העריכה.

מהו גורלו של כלב זקן שבעליו אינם מסוגלים לטפל בו? הסוגיה הטעונה הזו עולה בבית האבות לכלבים, "חופשי", ומחריפה כשבית האבות ניצב תחת איום סגירה.


*הברכה של יאמנה*
בימוי והפקה: אילנית סוויסה

יאמנה היא צדיקה מחוללת ניסים בת 82 משדרות. הסרט משרטט את דמותה הנדירה ואת הטקסים היחודיים שלה, את התרבות המזרחית שהיא משמרת בדרכה ואת המסע שלה להורשת כוחה המיסטי, העובר מדור לדור, לאחת מבנותיה.


*החלון הרביעי*
בימוי והפקה: יאיר קדר

בעקבות מותו של עמוס עוז ב-2018, הסרט מתעד את הטרגדיה הכפולה של הסופר הישראלי הידוע בעולם, בדיוקן רגיש של אהבה וחושך, טראומה ותהילה.


*להיות ענת קם*
בימוי: שלומי אלדר // הפקה : אהוד בלייברג, יואב זאבי, עמרי עוזרד

היא העבירה מסמכים סודיים לעיתונאי "הארץ" והורשעה בריגול. לאחר ריצוי עונשה נסעה ללמוד בארה"ב. רגע לפני שתיאלץ לשוב אל המקום בו היא "בוגדת", לפני שהיא שוב "ענת קם", היא יוצאת למסע מחוף אל חוף.


*המלכה שושנה*
בימוי והפקה: קובי פרג', מוריס בן-מיור

שושנה דמארי הייתה הדיווה הישראלית הראשונה. היא עמדה על במות הארץ והעולם והרטיטה מיליונים בקולה המכשף והופעתה המרהיבה. חייה היו כאגדה הוליוודית, שעליה גם שילמה מחיר. בפעם הראשונה תיחשף האישה שמאחורי הכתר, הגלימה והארמון.


*המלחמה האחרונה של נלסון*
בימוי: אבי מאור מרזוק // הפקה: אבי מאור מרזוק, לילך שעיו

סיפורו של כפר הנופש ההדוניסטי שהקים רפי נלסון בטאבה, אשר נקלע לסכסוך גבול לקראת נסיגת ישראל מסיני. נלסון, דמות ססגונית וחד-פעמית בהוויה הישראלית, יוצא להגן על חלקת אלוהים הקטנה שלו. מבט אבסורדי על הסכסוך במזרח התיכון.


*ענת גוב, על החיים ועל המוות*
בימוי: תמר טל ענתי // הפקה: סתיו מרון מורג

ענת גוב, על החיים ועל המוות

בחזרות אחרונות לקראת מותה, מבקשת המחזאית ענת גוב מאריק קנלר, סוכן אמנים, לדאוג לעיזבונה. בשיחתם המתועדת האחרונה הם נוגעים בחיים, במוות וביצירתה. ענת מבקשת להוריש לאלה הנשארים אחריה את צוואתה הרוחנית: יש סוף טוב.


*דם חם*
בימוי: ארתור אברמוב // הפקה: אסנת טרבלסי

(תמיכה בפיתוח)

דם חם

דניאלה (16) ואוהד (17) חולמים לזכות באליפות העולם בקיקבוקסינג. לצד אורח החיים התובעני של האימונים, הם מתמודדים עם התנגדות משפחותיהם הקווקזיות לספורט האלים. האם התעקשותם תישא פרי והם יצליחו להגיע לתחרות העולם לנוער?


*שלמה בר – מחזמר דוקומנטרי*
בימוי והפקה: גלעד ענבר

שלמה בר - מחזמר דוקומנטרי

שלמה בר הוא אחד המוזיקאים המקוריים והחשובים שפועלים בישראל. בגיל 77 הוא יוצא למסע חשוף של חשבון נפש, פרטי וחברתי. הסרט בנוי כמעין מחזמר שבו השירים משלימים ומקדמים את עלילת הסרט.


*כיתת כוננות*
בימוי והפקה: עידן גליקזליג

(פיתוח במסגרת תוכנית גרינהאוס)

ישראל היא "מדינה קטנה מוקפת אויבים" ועליה להיות מוכנה כל הזמן למלחמה הבאה. אך לא מספיק צבא חזק, גם האזרחים צריכים להיות מוכנים. קליידוסקופ קומי-טרגי על מדינה המתרגלת מצב חירום קיומי וממכר.


*הילדה שלא ידעה מה לעשות*
בימוי והפקה: מיה קלר

מערכת השמש רועדת, ילדה מזילה דמעה ומפלצת שותה דם. ציורים וסיפורים מהילדות מרכיבים יומן אישי שמעורר שאלות על מלנכוליה שעוברת במשפחה.


*הדר הכרמל*
בימוי: הילה חסין // בית הספר לקולנוע וטלוויזיה ע"ש סטיב טיש – אוניברסיטת תל אביב

הדר הכרמל

סיפורה של שכונת הדר הרבגונית והמוזנחת בחיפה, שעברה ניכר בכל פינה, מתואר דרך סיפורם של כמה מתושביה המסקרנים ביותר, שעדיין זוכרים את ימיה היפים.



ברכות ל-9 יוצרות המחזור השביעי של חממת הנשים התיעודית של הקרן, שהציגו את הפרויקטים שלהן באירוע פיצ'ינג בשיתוף פסטיבל דוקאביב



ברכות חמות לפרויקטים שהשתתפו בסדנת הראף-קאט DOC.LAB.TLV בניהול האמנותי של ז'ואל אלכסיס, שהתקיימה במהלך חודש מאי 2021:

 

 ״יורש הקעקועים״ של אורית אופיר רונאל בהפקת אמיר הראל ואיילת קייט || ״משפט הבנקאים״ של אליאב לילטי בהפקת סתיו מירון || ״ציפורה ורחל לא מתות״ של הדר מורג ותהל ורן || ״תקרא לי בשם״ של הלל ראטה בהפקת אביגיל שפרבר.

מזל טוב לפרויקט הזוכה בפרס המעבדה באדיבות משפחת בולטנסקי

"ציפורה ורחל לא מתות" של הדר מורג ותהל רן.



דוקאביב Docaviv לוגו שחור על לבן