המעבדה לפיתוח סרטים עלילתיים קצרים של נשים ממגזרים שונים בחברה הישראלית 2022

חיפוש באתר
לוח אירועים
אפריל 2024
אבגדהוש
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30     
« מרץ   מאי »
לכל אירועי החודש »
הרשמה לניוזלטר

הרשמו לניוזלטר כדי לקבל חדשות ועדכונים על פעילות הקרן ומועדי הגשה

 

המעבדה לפיתוח סרטים עלילתיים קצרים של נשים ממגזרים שונים בחברה הישראלית 2022

הקרן מברכת את היוצרות שייקחו חלק במעבדה לפיתוח סרטים עלילתיים קצרים – מחזור III

 

המעבדה מתקיימת בתמיכת הקרן בשיתוף הפסטיבל הבינלאומי לסרטי סטודנטיות וסטודנטים

 

אנו מאחלים לכל המשתתפות עבודה מוצלחת ומעשירה

בהצלחה!


התכנית

תכנית המעבדה של הקרן החדשה לקולנוע וטלוויזיה בשיתוף הפסטיבל הבינלאומי לסרטי סטודנטיות וסטודנטים מציעה ייעוץ מקצועי למשתתפות. במסגרת סדנאות עם צוות מקצועי – היוצרות עובדות על פיתוח הפרויקטים מתוך דיאלוג על טון הסרט, ליהוק ועבודה עם שחקנים, עולם הסאונד של הסרט ועוד. תהליך הליווי מתקיים בשילוב דיאלוגים אישיים וקבוצתיים, בעבודה עצמאית ומפגשים לכלל המשתתפות.

היוצרות והפרויקטים

עדנה והכלב

תסריטאית ובמאית: דניאל וייסמן

עדנה פוגשת בים כלב שחור ומלוכלך שמלווה אותה הביתה ומבקש להישאר. ככל שהיום עובר הדינמיקה ביניהם נהיית יותר ויותר אינטימית, אבל כשיעל הבת שלה מגיעה הביתה, הפנטזיה פוגשת את המציאות ועדנה נאלצת להיפרד מהכלב ולהחזיר אותו לבעליו.

דניאל וייסמןדניאל וייסמן, בוגרת סם שפיגל – המסלול המלא. סרטה הקצר "כינים" הוקרן בפסטיבל ה-BFI בלונדון, בפסטיבל סרטי סטודנטים ופסטיבל הסרטים חיפה. סרטיה עוסקים בנשיות בתוך עולם סימביוטי של יחסי אם ובת. עובדת כבמאית פרסומות ומנהלת תסריט. בימים אלו מפתחת פיצ'ר ראשון וסדרת טלוויזיה.

 


קונקשן

תסריטאית ובמאית: נועה שחם

אחרי עשור וכלבה, נילי ואסי נפרדים. כל מה שנשאר הוא לארוז את הדירה ולהמשיך הלאה, זה מה שקבעו. אלא שרגע לפני הפירוק – נילי בורחת. מהפרידה. מאסי. מעצמה. הכי רחוק – למדבר – אבל עומדת להתחבר בצורה הכי מכאיבה, דרך מצלמת מעקב של הכלבה שלה, לאסי, לפצע שלהם – למילים שמעולם לא נאמרו.

נועה שחםנועה שחם, בוגרת סם שפיגל – המסלול המלא. סרט הגמר שלה "שלושה זקיקים" השתתף בפסטיבל מונטוידאו לסרטים קצרים באורגוואי ובפסטיבל FILM SHORT 20MINMAX   באינגולשטדט גרמניה. נועה עובדת כמנהלת תסריט.

 

 


בריחה

תסריטאית ובמאית: רבקה אימבר

שרית, בת 60, היא אם חד הורית לאורי, בנה היחיד. היא מנהלת חיים נורמליים על פני השטח: עובדת, מתפקדת, צוחקת, אך מתחת לפני השטח רוחש תמיד פחד מוות. כשאורי יוצא לערבה, לטיול לפני גיוס, שרית ישנה ומתקלחת עם הטלפון שלה, דרוכה לכל הודעה. אך כשניידת משטרה עוצרת לפני ביתה ושוטר עומד בדלת, שרית לא פותחת, ולא מוכנה לשמוע דבר.

רבקה אימבררבקה אימבר, בוגרת קולנוע בית הספר מעלה בירושלים, היכן שהתמקצעה בתסריט, בימוי ועריכה. לאחר לימודיה, ערכה מספר סרטים דוקומנטריים שהוקרנו בפסטיבלים ובערוצי טלוויזיה שונים. בהמשך, פנתה אימבר למסלולים של הוראת קולנוע.

 


משוחררת

תסריטאית ובמאית: צורית הרציון

רעות לפידות, חיילת קטנה וגמלונית, נחושה בדעתה להוכיח לעצמה ובעיקר להוריה, שהיא יכולה להסתדר לבד. אך בליל השמירה הראשון שלה, היא מגלה למרבה הזעזוע, כי הוריה חדרו לבסיס כדי לשמור איתה וגם כדי להביא לה קצת אוכל כי היא נורא חיוורת. הם סוכני מוסד לשעבר שיודעים אילו סכנות טומן בחובו העולם בכלל והשירות בצה"ל בפרט והם לא מתכוונים להשאיר אותה לבד.

צורית הרציוןצורית הרציון, בוגרת תואר ראשון ושני בחוג לקולנוע וטלוויזיה, אוניברסיטת תל אביב. התמחתה בבימוי שחקנים מול מצלמה. סרטה הקצר "תעשי בכאילו" הוקרן לראשונה בפסטיבל הסטודנטים בתל אביב וזכה בפרס הצילום ובצל"ש המבקרים. לאחר מכן זכה הסרט בפרס חבר השופטים לסרט הקצר הטוב ביותר בפסטיבל OutFest היוקרתי בלוס אנג'לס. צורית עובדת כעוזרת במאי/ת וכעורכת וידאו.


קול הנער

תסריטאית ובמאית: נגה טמקין

הגר היא אם צעירה שעוזבת את משפחתה, והולכת לטפל בסבתה הגוססת. היא לא יודעת אם היא אי פעם תחזור אל בעלה והילד שלה, רגשות אשם שהיא מתקשה להסביר, מונעים ממנה לאמץ את תפקידה כאם. סבתה של הגר מתגוררת בשכונת עין כרם בירושלים. כשהיא נכנסת לשם, נדמה שיש נוכחות נוספת בבית, אורבת בין הצללים. מפעם לפעם, כאשר דממה משתררת, היא שומעת לפתע קול בכי של ילד, אך עד מהרה הוא נמוג. האם הוא באמת שם?

נגה טמקיןנגה טמקין, בוגרת סם שפיגל – המסלול המלא, שם התמחתה בצילום ובעריכה. נגה השתתפה במספר רב של הפקות בתפקידים שונים, ביניהם מפיקה, עורכת, ע. במאי, מנהלת תסריט, ארט והלבשה. ערכה שלושה סרטים קצרים, ביניהם שני סרטי גמר, וביימה שני סרטים קצרים. כיום לומדת באוניברסיטה הפתוחה לתואר ראשון בספרות ופילוסופיה ועובדת כעורכת עצמאית.

 


לשון מאחורי שיניים

תסריטאית ובמאית: אירה אדוארדובנה

שנת 1994. יום בחייה של נטשה בת ה-15, עולה חדשה בוכרית מאוזבקיסטן שבברית המועצות. היא חסרת בטחון, מבולבלת ובעלת רצון עז לפרוץ החוצה מחייה: הפטריארכליות של משפחתה, השמרנות של אביה וסטטוס המהגרת. היא מאמינה שכדי להשתחרר מכל אלה עליה להפסיק להיות ילדה. רצונות אלו מובילים אותה לדייט עם ארתור שמבוגר ממנה ב-6 שנים ומשדל אותה לשכב איתו בניגוד לרצונה. לגיבורת הסרט ישנם רגשות מעורבים לגבי מה שקרה – היא לא בטוחה שנאנסה, כי לא התנגדה כפי שדמיינה שצריך. היא חוזרת לביתה מלאת בושה, אשמה ובלבול ולא מספרת על מה שקרה לאף אחד.

אירה אדוארדובנהאירה אדוארדובנה, אמנית ישראלית, נולדה באוזבקיסטן שבברית המועצות לשעבר, והיגרה לישראל בגיל 10, יוצרת עבודות ומיצבי וידאו וסרטים. עבודותיה הוצגו במוזיאונים וגלריות בישראל, ניו-יורק, פילדלפיה, פראג ועוד. היא בעלת תואר שני באמנות פלסטית מאוניברסיטת האנטר בניו-יורק, ותואר ראשון בחינוך ואמנות מאוניברסיטת תל-אביב והמכון הטכנולוגי חולון.


המלוות

 

אורית פוקס רותם

אורית פוקס רותם

במאית ותסריטאית, בוגרת בית הספר לקולנוע סם שפיגל בירושלים. ביימה וכתבה את "ואתה שותק"- חלק מפיצ'ר המחווה לסרט "לאט יותר" של אברהם הפנר ואת "הינומה" "וקרב עיניים", שהשתתף בפסטיבלים רבים, ביניהם סן-סבסטיאן, מינכן ועוד. במאית שותפה בסדרה הדוקומנטרית "ביקור בית" המוקרנת בטלוויזיה בלווין "yes".

בימים אלה "סינמה סבאיא" סרטה העלילתי הראשון באורך מלא יוצא להפצה.

 

מיכל קופר קרן

מיכל קופר קרןיוצרת, תסריטאית ושואוראנר. מיכל יצרה וכתבה את סדרת הנוער הבינלאומית "ספיידרז", ששודרה בדיבוב ב-130 מדינות; וסדרת הנוער "כדברא" שזכתה בפרס האקדמיה לדרמת הנוער הטובה ביותר ונמכרה לשידור באירופה; סדרות ערוץ דיסני ישראל "כוכב הצפון" ו"יומני החופש הגדול" ששודרו גם בערוצי דיסני בעולם. למבוגרים יצרה וכתבה את  הסדרות "אולי הפעם" ו"הצרות שלי עם נשים"; את דרמות הטלוויזיה "שתי דקות מפראדיס" (זוכת פסטיבלי באנף וז'נבה) ו"המכתב שהגיע בזמן" (מועמדת לפרס וולגין), את סרטי התעודה "כלניות" ו"מירה" (קאנאל+, צרפת) ואת הסרטים הקצרים "משהו לומר לך" ו"לקחת בסיבוב" ששודרו בצ'אנל 4.  מיכל הייתה מנטורית תסריט בבית הספר לקולנוע סם שפיגל ומרצה באקדמיה לקולנוע בניו יורק. היא בעלת תואר שני בקולנוע מאוניברסיטת ניו יורק.


לוגואים המעבדה