סרטי הקרן בפסטיבל הקולנוע בירושלים 2014

חיפוש באתר
לוח אירועים
מרץ 2024
אבגדהוש
      1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31       
« פבר   אפר »
לכל אירועי החודש »
הרשמה לניוזלטר

הרשמו לניוזלטר כדי לקבל חדשות ועדכונים על פעילות הקרן ומועדי הגשה

 

סרטי הקרן בפסטיבל הקולנוע בירושלים 2014

הפסטיבל יתקיים בין התאריכים 10-20 ליולי 2014 בסינמטק ירושלים.

אנו שמחים לבשר לכם על סרטי הקרן המציגים בפסטיבל בתחרויות השונות, ומברכים את היוצרים ומאחלים להם המון הצלחה!

 קולנוע ישראלי – הקרנות מיוחדות

"התאבדות"התאבדות

בימוי:  בני פרדמן
מפיק : שחר צפניה
תסריט: בני פרדמן
צילום: עידו ברלד
עריכה: גלעד ענבר
מוסיקה: גל פדה

הסרט מתאר את השעות האחרונות בחייו של עודד צור (רותם קינן). בבוקרו של יום בהיר, הוא כותב מכתב התאבדות, נפרד מאשתו (מלי לוי) ויוצא אל חנות התקליטים שבבעלותו. שם, לבד בחושך, לאחר שהוא נועל את החנות היטב, הוא מצמיד אקדח לראשו. מצבו הפיננסי של עודד קשה. הוא נסחט על ידי מוקי זקן, מלווה בריבית אכזרי מהשוק האפור שמאיים על חייו ועל חיי משפחתו. מוקי מכריח אותו לרכוש ביטוח חיים ולהתאבד במטרה לכסות את חובותיו. חוקר המשטרה רומי דור (דרור קרן) חושד בדפנה, שנמצאה עומדת ליד גופתו של בעלה בחנות שנשרפה כולה. החקירה שלו מעלה שדפנה היא "פאם פאטאל" אכזרית, אישה שניצלה את מצבו הקשה של בעלה ונפטרה ממנו במטרה לזכות בעצמה בכספי הביטוח.

 מועד הקרנה –

  • יום חמישי 17/7/2014 שעה: 21:30 – סינמטק 3

 

תחרות פרסי ון ליר לקולנוע ישראלי – הסרט הקצר

"אחד באפריל"אחד באפריל

בימוי: יונתן דקל

קלטת ישנה חושפת מתיחה שיצאה משליטה בצורה מחרידה. החשיפה מתניעה מסע חיפוש בעקבות המותח המסתורי, ובמהלכו עולות שאלות מורכבות על זהות – שאלות על זהותו של המותח, אך גם שאלות קשות יותר בנוגע לזהותו של זה המחפש אותו.

(סרטים ישראלים קצרים – תוכנית 1)

מועד הקרנה –

  • יום שלישי: 15/07/2014 שעה: 13:00 – סינמטק 3

 

"ביקור הורים"ביקור הורים

בימוי: אלון רבינוביץ'

רוח רעה פגעה במשפחתי הקטנה והחמה. אבי חזר בתשובה, אמי התנצרה, אחותי נישאה לגבר לא יהודי ומאז אבי מתנכר אליה ולמשפחתה. אני ברחתי לישראל. לאחר גירושיי, החלטתי לחזור לרוסיה ולנסות לאחות את הקרעים של משפחתי המרוסקת. האם אצליח לחזור ולהאמין באהבה?

(סרטים ישראלים קצרים – תוכנית 4)

מועד הקרנה –

  • יום רביעי 16/7/2014 שעה: 11:45 – סינמטק 3

  

תחרות פרסי ון ליר לקולנוע ישראלי – הסרט התיעודי

"כבד את אביך ואת אימך, בלאט!"כבד את אביך ואת אימך, בלאט!

בימוי, הפקה, צילום ועריכה: אלכסנדרה רחמילביץ'
עריכה: ראובן ברודסקי

מאז שהן זוכרות את עצמן, חשות דשה (22) ונטשה (21) תלושות, לא שייכות לשום אדם ולשום מקום. כילדות קטנות באוקראינה, הן גדלו לתוך מציאות פגומה. מערכת היחסים הקשה בין ההורים וחוסר יכולתם לתפקד הביאו לפירוק המשפחה. באחד הימים, וללא אזהרה מוקדמת, החליט אביהן לקחתן לישראל יחד עם אשתו החדשה. הבנות הופרדו מאמן, וקיומה הוסתר מהן מאז. גם בישראל ולאורך כל התבגרותן חשו הבנות כזרות. נטשה עברה בין פנימיות, ודשה בין משפחות אומנות. הן לא ידעו דבר על אמן, לא פגשו אותה ולא שמעו מילה של געגוע.

כעבור 16 שנים, בעקבות מותו של אביהן, כמהו הבנות למלא את החלל העמוק שנפער בחייהן ולהתאחד עם אמא. אך היתה זו פגישה בין זרים. המרחק הגיאוגרפי והתרבותי, אך בעיקר הניתוק הרגשי, ניצבו כחומה בין הבנות לאמן. המקום הריק בליבן לא יתמלא בקלות. הסרט מלווה את מערכת היחסים המאוחרת בין האם לבנותיה במשך 3 שנים, ומעלה שאלות על הורות, אהבה, והדפוסים שמורישים הורים לילדיהם. אך יותר מכל – זהו סרט על הצורך האנושי בעוגן נפשי ורגשי, במשפחה.

מועד הקרנה –

  • יום ראשון 13/7/2014 שעה 18:30 – סינמטק 3

 

 "חייו מלאי שיר: סיפורו של אברהם חלפי"חייו מלאי שיר- סיפורו של אברהם חלפי

בימוי: אורי משגב
הפקה: תמי מרגלית
צילום: עודד קירמה
עריכה: שמעון ספקטור

מסע בעקבות חייו ויצירתו של אברהם חלפי, שחקן ומשורר, גיבור תרבות אלמוני ששאף כל ימיו לצמצם את עצמו "לכדי נקודה אלמונית", כמאמר אחד משיריו. חלפי נחשף לציבור הרחב רק בשנותיו האחרונות, בעזרתו של אריק איינשטיין, שהקליט למילותיו של חלפי את "עטור מצחך" – השיר הישראלי האהוב ביותר בכל הזמנים. הסרט חושף על מי נכתב שיר האהבה הנפלא הזה, ומי היה האדם והאמן שעמד מאחוריו.

מועד הקרנה –

  • יום שישי 11/7/2014 שעה: 16:30 – סינמטק 3

  

תחרות פרסי חג'ג' לקולנוע ישראלי – סרט באורך מלא

 "בורג"בורג

בימוי: שירה גפן
הפקה: דוד מנדיל, משה אדרי, לאון אדרי
צילום: זיו ברקוביץ
עריכה: נילי פלר
מוסיקה: עמית פוזננסקי

מיכל היא אמנית פלסטית מפורסמת המתגוררת בירושלים. בוקר אחד מיטתה נשברת, והיא נופלת ומאבדת את הזיכרון. היא מזמינה מיטה חדשה ומגלה שבורג אחד חסר. כשהיא מתלוננת בפני מפעל הרהיטים, היא גורמת לפיטוריה של נאדין, פלסטינית צעירה שעובדת בהכנסת ברגים לשקיות. האירוע הוא נקודת אל חזור לשתי הנשים הללו, עד שהגורל מפגיש אותם במחסום. טעות של חייל גורמת להן להתחלף: מיכל נשלחת לרשות הפלסטינית ונאדין נשלחת לבית של מיכל בירושלים.

מועד הקרנה –

  • יום רביעי 16/7/2014 שעה:20:00 – סינמטק 1
  • יום חמישי 17/7/2014 שעה: 12:45 – סינמטק 3