הקרן החדשה לקולנוע וטלוויזיה מכריזה על מועד הגשה לשנת 2023
ומזמינה סטודנטים וסטודנטיות לקולנוע להגיש
סרטי גמר בכל הז'אנרים במועד מרץ 2023
מועד אחרון להגשה: 15/03/2023
בשעה 23:59
דגשים ותנאי סף להגשה:
- על הפרויקט המוגש להיות מוכר כפרויקט גמר על-ידי המוסד הלימודי.
- לא ניתן להגיש הצעות לפרויקטים המקבלים תמיכה מקרן קולנוע אחרת.
- לא ניתן להגיש סרטים סגורים שהוקרנו בהקרנות ציבוריות או סרטים המתוכננים להיות מוקרנים במהלך 4 חודשים מסגירת מועד ההגשה. (פרויקטים שיש להם מועד הקרנה לפני, יוכלו לשלוח בדוא"ל בקשה חריגה להגשה לפני ביצוע ההגשה המקוונת).
- הקפידו על הגשה מסודרת – כל החומר יהיה ברווח 1.5 וגודל אותיות רצוי: 12–14 פונט "אריאל" או "דוד".
- יש להגיש את כל חומרי ההגשה באופן אנונימי (ללא ציון שמות ופרטי המגישים) – החומרים הכתובים והמצולמים – כולל שם בפלטפורמת הווידיאו, (למעט ביוגרפיה מקצועית המוגשת בקובץ נפרד שאינו עובר ללקטורים).
- הגשה שתכלול פרטים מזהים תיפסל ולא תיבחן על-ידי הלקטורים.
- על הקישורים להיות אנונימיים ולצפייה ישירה בלבד, כמו: YouTube ,Vimeo , גוגל דרייב וכו'.
- החומרים צריכים להיות זמינים אונליין במשך ארבעה חודשים לפחות.
- חובה להוסיף תרגום בעברית לחומרים בשפה זרה.
- עבודה קודמת שתכלול פרטים מזהים לא תועבר לבחינת הלקטורים
- בסיום הליך הגשת הבקשה על המגיש/ה לוודא קבלת אישור הגשה מהמערכת המקוונת – לפני בירור מול הקרן, בדקו בתיקיית דואר זבל/קידומי מכירות.
- תשובות יינתנו למגישים עד 4 חודשים מסגירת מועד ההגשה.
- הגשות שלא יעמדו בהוראות ההגשה ותנאי הסף ייפסלו ולא ייבחנו במועד.
- בחינת ההגשות ובחירת הצעות לתמיכה מותנית באישור וקבלת תקציב ממשרד התרבות לשנת 2023.
- יש לקרוא את נהלי הקרן והוראות ההגשה לפני ביצוע הגשה מקוונת להצעה במועד.
הוראות הגשה
א. חומר כתוב – סה"כ עד 10 עמודים, כל סעיף במסמך נפרד.
- תקציר הפרויקט – ייכתב בטופס המקוון עד 100 מילים.
- סינופסיס – עד עמוד.
- הצהרת כוונות אישית/אמנותית של יוצר הסרט – עד עמוד.
- תעודה – הצעת תסריט – 3–5 עמודים.
עלילתי – טריטמנט – 3–5 עמודים – תסריט מלא יצורף רק במידה שצורף קישור לאסמבלי.
- לו"ז מתוכנן להפקה – לא מועבר לבחינת הלקטורים.
- תקציר ביוגרפיה מקצועית של הבמאי/ת והמפיק/ה – עמוד אחד כ"א – לא מועבר לבחינת הלקטורים.
- אישור גורם מוסמך במוסד הלימודי כי הפרויקט מוכר כפרויקט גמר – לא מועבר לבחינת הלקטורים.
ב. חומרים מצולמים/ויזואליים
- חובה: ראף-קאט מלא
במידה שקיים רק חומר גלם או אסמבלי, יש להעביר חומרים באורך של 10–20 דקות,
אנימציה: קישור לאנימטיק. ניתן לצרף גם סטורי-בורד / פרוף אוף קונספט / וידאו-בורד.
- רשות: עבודה קודמת
ג. תקציב
יש לצרף קובץ אקסל אחד ובו תקציב מלא (תקציב לדוגמא להורדה).
ההגשה מתבצעת באמצעות הטופס המקוון בלבד
בהצלחה!
לחצו להורדת קובץ הוראות ההגשה
לפרטים נוספים צרו קשר בדוא"ל: info@nfct.org.il
תאריך פרסום: 15/02/2023
טיפים להגשה:
קיבצנו עבורכם/ן מספר המלצות מניסיוננו המצטבר, על-מנת לשפר ככל שניתן את אופן הגשת הפרויקטים.
יש להגיש את כל חומרי ההגשה באופן אנונימי – ללא ציון שמות ופרטי המגישים/ות (כולל שם בפלטפורמת הווידיאו).
גם אם הפרויקט המוגש הוא סרט אישי שהיוצר מופיע בו, יש להימנע מציון שמו בכתב בחומרים הכתובים והמצולמים של ההגשה (ניתן להשתמש בשם בדוי/שם פרטי בלבד/ר"ת או כל וריאציה אחרת לנוחות הכתיבה וההתייחסות).
- סינופסיס (עד עמוד), צריך לכלול את תקציר סיפור הסרט המוצע בצורה מעניינת ותמציתית. בדגש על מבנה. מומלץ להימנע מפירוט יתר ותיאורים רבים, ולהתמקד באירועים מרכזיים שישקפו את שלבי הסיפור בצורה בהירה.
- הצהרת כוונות (עד עמוד), הצהרת הכוונות מטרתה להעביר ולשקף את נקודת המבט הייחודית שלכם/ן: מה בוער בכם/ן, למה עכשיו, ולמה רק אתם/ן יכולים/ות לספר את הסיפור הזה. יש להתייחס גם לנושא בו עוסק הסרט ולנקודת המבט האסתטית, הסגנון והשפה הקולנועית. ניתן להתייחס לז'אנרים ולסרטים אחרים כדוגמה.
- הצעת תסריט / טריטמנט –
* סרט עלילתי טריטמנט – כולל את המהלך העלילתי של הסיפור כולו לפי סדר הסצנות המרכיבות אותו, ובעצם מדגים את כל שלבי הסרט. יש לתאר רק את המהלכים הסיפוריים והפעולות של הדמויות, ללא דיאלוגים.
* סרט תיעודי הצעת תסריט – מקובל כי הצעת תסריט היא יותר בגדר הצהרת כוונות שיכולה להעביר את עיקרי הסיפור, את הכיוונים העלילתיים השונים ואת שאיפות היוצרים. על ההצעה לכלול רקע סיפורי, תיאור הדמויות, התפתחות מהלכים עלילתיים אפשריים, ופירוט סצנות רלוונטיות שכבר צולמו – ללא דיאלוגים, בדומה לטריטמנט של סרט עלילתי.
- סרט עלילתי תסריט מלא (15-30 עמודים לסרט קצר) בתסריט התמקדו בפעולות ו'במה רואים'. כמה שיותר תיאורי פעולה מצומצמים, וללא תיאור רגשות ומחשבות של הדמויות. מומלץ להתייחס גם למרחב ולעולם, ולא רק למה שהדמויות אומרות ועושות. האם אנו הצופים קרובים לגיבור/ה או רחוקים? האם אנו מתמקדים במה שהגיבור/ה רואה, שומע/ת, עושה? כדאי לנסות לתת תחושה חווייתית מהקריאה שתבטא את התמונות שיש לכם/ן בראש, ולהעביר את השפה הקולנועית כמידת האפשר בכתב – מהו העולם שאנחנו נמצאים בתוכו, כיצד אנו מרגישים אותו וחשים אותו, איך הוא נחווה ברמה האסתטית?
- סרט עלילתי דיאלוגים בתסריט מלא הכולל דיאלוגים, מומלץ לשים לב שהדיאלוגים הם חלק אורגני מההתרחשות ומאפיון הדמויות: שכל דמות מדברת באופן שמאפיין אותה ובהתאם לכך גם בוחרת מה לומר, גם על חשבון מה שהיא לא אומרת. לשים לב שיש מתח בין הטקסט לסאבטקסט. הדיאלוגים צריכים, כמו הפעולות, לקדם את העלילה, ולהכיל בכל רגע משהו שהדמויות רוצות להשיג. אם הן בחרו לנסות להשיג את זה במילים ולא בפעולה, שיהיה ברור למה. הימנעו "מבריחה" לדיאלוגים, המלצתנו היא לשים לב שכל הדיאלוגים הם הכרחיים ונחוצים, וכשלא בטוחים, למצוא במקום הדיאלוגים פעולות המתאימות לדמויות. (למשל, אם במקום להתקשר לדמות אחרת כדי להתעמת איתה על משהו, הגיבור/ה מופיע/ה בפתח הבית, והעימות מתרחש בסצנה שכוללת פעולות ואינה מבוססת דיאלוג בלבד).
- באופן כללי – השתדלו להימנע ככל האפשר מחזרות מיותרות על טקסט בכל אחד מהנספחים בתיק ההפקה. נסו לתאר את הסיפור, את הדמויות, את העלילה ואת נקודת מבטכם האישית בצורה תמציתית ובהירה. הכברת מילים וחזרות טקסטואליות עלולות להזיק יותר מאשר להועיל.
ההגשה צריכה להיות נעימה לקריאה, מכובדת, מעידה על העבודה שהושקעה בה ועל רצינות כוונות היוצרים/ות.
מועד פרסום: 15/02/2023
קול קורא והוראות הגשה להורדה