הרשמו לניוזלטר כדי לקבל חדשות ועדכונים על פעילות הקרן ומועדי הגשה
בימוי: בני פרדמן, הפקה: שלום אייזנבך, בני פרדמן
צעיר חרדי שזה עתה התחתן, חולם לפתוח חנות מחשבים בשכונה חרדית בירושלים. עד מהרה הופך חלומו למאבק מתמשך מול הממסד החרדי בשכונה, הרואה בו ובחנותו איום קיומי. המאבק הופך לאלים, מעמיד למבחן הרה גורל את יחסיו עם רעייתו ומשפחתה ומטלטל את עולמו של הגיבור שחווה על בשרו את מחיר הבחירה. מבוסס על סיפור אמיתי.
מועמד בקטגוריות פרסים אישיים-
בימוי: בני פרדמן // תסריט: בני פרדמן, דרור קרן // שחקן ראשי: רועי ניק // שחקן משנה: דרור קרן // עריכה: גלעד ענבר // פסקול: מיכאל גורביץ' // עיצוב תלבושות: חווה לוי רוזלסקי // איפור: אתי בן נון
בימוי: איילת מנחמי, הפקה: רונן בן טל, משה אדרי, ליאון אדרי
מארי היתה בת שנתיים כשאמה ברוכת הילדים נתנה אותה לאחותה העקרה, מנהג שהיה נפוץ במרוקו. 40 שנה מאוחר יותר, בישראל של שנות ה,90- מארי שבה מצרפת אחרי נתק ארוך כדי להתחתן עם בחיר ליבה, מובלת לחופה על ידי שתי "אימותיה". משפחתה החמה והנרגשת נערכת למנהג "שבע ברכות", שבוע של ארוחות חגיגיות, בהן פותחים שולחן לכבוד הכלה. אבל מארי באה לפתוח את הפצע. בין טעמים משכרים מתגלים סודות ושקרים. מארי נואשת לסליחה. משפחתה בטוחה שהיא צריכה להגיד להם תודה. השבוע הופך לקומדיה עצובה על פשעי משפחה, מחילה והחמצה.
מועמד בקטגוריות פרסים אישיים –
בימוי: איילת מנחמי // תסריט: אלינור סלע, ריימונד אמסלם // שחקנית ראשית: ריימונד אמסלם // שחקנית משנה: תיקי דיין // צילום: בועז יהונתן יעקב // עריכה: איילת מנחמי // פסקול: אביב אלדמע, מיכאל ליגום // ליהוק: אורית פוקס רותם // עיצוב אמנותי: אמיר ירון // עיצוב תלבושות: ענבל שוקי // איפור: אורלי רונן
בימוי: אליאב לילטי, הפקה: סתיו מרון מורג, אליאב לילטי
באוגוסט ,2014 בעקבות צו עיקול שהוצא כנגד בת זוגו, החליט עו"ד ברק כהן לפתוח במאבק כנגד ראשי הבנקאים. כך, יצר עו"ד כהן מודל חדש של התנגדות אזרחית לא אלימה, התובע אחריות אישית ממקבלי ההחלטות. על פעילותם ב"באים לבנקאים", עמדו ברק כהן וחבריו למשפט. האישומים כללו סעיפים חמורים ביניהם קשירת קשר לביצוע פשע, וסחיטה באיומים. עבור ברק וחבריו זו הייתה הזדמנות יקרה מפז להפוך את האישומים נגדם לכתב אישום כנגד ראשי המערכת הבנקאית. מהלך שהוכתר כהצלחה מהדהדת.
בימוי: שרון לוזון, אביגיל שפרבר הפקה: אביגיל שפרבר
הצצה נדירה אל עולמה המורכב של ענבל פרלמוטר, כפי שלא נראתה מעולם.
בימוי: תמר ירום, הפקה: דיויד נוי, יורם עברי
דיאנה, רומי, רונה, שלי, רוחה וליאת מספרות באומץ ובכנות על המסע שלהן בזנות: מהכניסה וההיקסמות הראשונית מעולם זנות, דרך לימוד החוקים, ועד אסטרטגיות ההישרדות. אלו סיפורים על עצמאות, תושייה, כאב וטראומה, שמבטאים חוויה נשית ואנושית קיצונית. בנוסף, נשמע קולה של מיכאלה (שם בדוי), אשה צעירה שחיה את הזנות בהווה: נאבקת, שורדת ומצלמת. הנשים קוראות תיגר על הציפייה מהן להתבייש או להסתתר.
(תמיכה בפיתוח)
בימוי: רות ולק, הפקה: יעל פרלוב
סיפורו של מונדק לוקביצקי, מפקד קשוח בן ,22 יהודי יחיד במחתרת "ארמיה קריובה" הפולנית. בנו שמעון גילה את קורותיו רק אחרי מותו, כשבמקביל נחשפו בפניו נסיבות החיים המצמררות של אמו הפרטיזנית חנה ברן, ואיתן ההבנה לקשר החיים שנכפה על הוריו. הסרט מורכב מסצנות הווה עם הבן, סטילסים מונפשים שצילם האב ודוקומנטים דוממים הקשורים לאם. במקביל נשמעות עדויות מפי דמויות שונות המעניקות רובד נוסף לסיפור המשפחתי המורכב. כך נשזר סיפור שואה בעל עוצמות אנושיות יוצאות דופן, שהשלכותיו ניכרות בהוויה הישראלית, בליווי דוקומנטים נדירים שתיעד מונדק במצלמתו
בימוי: רחל אליצור, הפקה: אביגיל שפרבר
ליל כלולות הוא סרט מסע אינטימי הלוכד בתוכו את אירועי הלילה שבו זוג חרדי מתחברים לראשונה והופכים ל'בשר אחד'.
בימוי: ציביה ברקאי יעקב, הפקה: איתי תמיר, עמי ליבנה
סגר, צפון תל־אביב. רונה, ששבויה במערכת יחסים פוגענית, חייבת להציל את עצמה. היא מנסה לחצות את הגשר, אבל נעצרת במחסום ונדרשת לחזור. המקווה לנשים פתוח ורונה נכנסת בהיסוס. חשופה מול הבלנית היא מתמודדת עם האמת
לאתר האקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה