ברכות למשתתפי וזוכי פסטיבל הקולנוע ירושלים 2024

חיפוש באתר
לוח אירועים
אוגוסט 2024
אבגדהוש
     1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
« יול   ספט »
לכל אירועי החודש »
הרשמה לניוזלטר

הרשמו לניוזלטר כדי לקבל חדשות ועדכונים על פעילות הקרן ומועדי הגשה

 

ברכות למשתתפי וזוכי פסטיבל הקולנוע ירושלים 2024

הקרן מברכת את יוצריה על השתתפות סרטיהם
בפסטיבל הקולנוע ירושלים 2024! 

 

ברכות מיוחדות ליוצרי ויוצרות הסרטים הזוכים!


פרס  דיאמונד לסרט התיעודי הטוב ביותר

המושל *

בימוי: דנאל אל־פלג // הפקה: יואב רועה, אורית זמיר, מפיק שותף: מתן גידה

נימוקי חבר השופטים: הסרט שופך אור  על פרק חשוך בהיסטוריה שלנו וביחסינו עם האזרחים הערביים-פלסטינים. הבמאית, הנכדה של הדמות המרכזית, חושפת באומץ את מעשיו של סבה ואורגת את ההיסטוריה ' הגדולה' עם חשיפה כנה של חייו הפרטיים, שמעשירים את הדמות יותר מאשר את התיאבון המציצני של הצופה. יש סרטים טובים ויש סרטים חשובים. המושל של דנאל אל-פלג הוא גם וגם. הוא פוקח עיניים אל העבר שנוגע גם בהווה.

בעקבות ראיון שערכה עם סבה ונגנז בהוראת הצנזורה הצבאית, הבמאית דנאל אל־פלג יוצאת לחקור את מנגנון השליטה המושתק של הממשל הצבאי על אזרחי ישראל הערבים – ואת התפקיד שמילא בו. בדרך נחשף סוד משפחתי שמעורר שאלות על שליטה ואהבה.


ציון לשבח לסרט התיעודי 

הפקות המזרח *

בימוי: יניב סגלוביץ' // הפקה: BFILMS, רפאל בלולו, עמנואל ברבי

נימוקי חבר השופטים: הפקות המזרח בבימויו של יניב סיגלוביץ מאיר את התשוקה והאמונה שהובילו את היוצר ימין מסיקה לשבור את החומות של ההפרדה התרבותית והאפליה שמהם סבלה התרבות המזרחית. פצעים שלא לגמרי הגלידו עד היום.

הפקות המזרח

סיפורו של ימין מסיקה, במאי ופעיל חברתי שהוביל מהפכה תרבותית מחתרתית דרך הפקת קליפים וסרטים דלי תקציב בכיכובם של זמרים מזרחיים. חרף הדרה מתמשכת מצד הממסד התרבותי, סרטיו נחלו הצלחה אדירה והגיעו למאות אלפי בתי אב בישראל.


פרס אהרון עמנואל לצילום

עדה – אמי האדריכלית *

בימוי: יעל מלמד // הפקה: הילה מדליה, יעל מלמד

נימוקי חבר השופטים: דיוקן ארכיטקטוני, מהודק וקרטיזיאני ביותר של אדריכלית-על; אישה שמתמודדת עם סביבה גברית דומיננטית, אך בעלת חשיבה מרתקת שאינה נרתעת, פילוסופית ארכיטקטונית. הצילום מעצים את עבודתה וחושף בצורה עדינה את הלך רוחה, וכך יוצר בצורה דיסקרטית דיוקן עשיר.

עדה - אמי האדריכלית

עדה כרמי־מלמד, 87, מבכירות האדריכליות בישראל ובת למשפחת אצולה אדריכלית, מגיעה לפרק האחרון בקריירה מפוארת וארוכת שנים. בתה, יעל מלמד, מציגה מבט אישי, ציבורי ופוליטי על אמה ועל עבודתה, השזורה בסיפורה של המדינה.


פרס עליזה ומיכה שגריר לעריכה

טאבו: עמוס גוטמן *

בימוי: שאולי מלמד // הפקה: גיל סימה

נימוקי חבר השופטים: האריגה העדינה של סצנות 'מאחורי הקלעים' עם  ציטוטים מהסרטים. השימוש המבוקר, ממושמע ומדויק בעדויות מחיים דמות משמעותית, אך כמעט נשכחת, בתרבות ונושאים עדות לתקופה של נידוי וסוד, שמקווים שכבר חלפה.

"חיפשתי טאבו", מעיד הבמאי עמוס גוטמן בראיון האחרון שלו, טרם מותו מאיידס. קטעי ארכיון נדירים חושפים את סיפורו של הקולנוען הראשון שיצר סרטים קוויריים בישראל ומאפשרים להעריך מחדש את החלטותיו הנועזות – על סט הצילומים ומחוצה לו.


פרס דיאמונד לבימוי לסרט תיעודי 

ציפורים משונות *

בימוי: שקד אורבך // הפקה: דן שדור
(תמיכה במסגרת חממת נשים תיעודית)

נימוקי חבר השופטים: סיפור מרגש על התמודדות של משפחה שבה לאחד הילדים יש אוטיזם, מנקודת מבטה של אחותו הקטנה. באמצעות עריכה יוצאת דופן, שימוש יפה במוזיקה והצגת חומרים מהארכיון המשפחתי, הסרט מזמין אותנו לסיפור של אהבה ודאגה. החיים קשים, אבל האהבה הופכת אותם ליפים.

ציפורים משונות

בעודי נקראת להציל את אחי הבכור, אני מבינה שלא אוכל להתעלם יותר מהבעיות שמלוות אותו, ושמאיימות להשתלט על חיי. חומת השתיקה נמסה ואני מגלה כי יחסי הסבוכים עם משפחתי, ובעיקר עם אמי, עוצבו סביב ביטוי שלא נאמר בביתנו – אוטיזם.


ציון לשבח לסרט עלילתי

* כביש הסרגל *

בימוי: מיה דרייפוס // הפקה: אסתי יעקב מקלברג, חיים מקלברג, תומר מקלברג, משה אדרי, לאון אדרי, מילנה פוילו, ג'יל סקוטו, אליס בלוך, יגאל מוגרבי

נימוקי חבר השופטים: הרשים אותנו האומץ שנדרש בארץ לעסוק בשכול שנשזר בפרשת רצח. לפעמים המקומי, נטול הברק אך מדויק בפרטיו, מצליח לחצות גבולות. הסרט הזה עם להקת השחקנים המעולה שלו הוא מקומי ואוניברסלי כאחד.

כביש הסרגל

אישה צעירה נעלמת ביום קיץ לוהט, בעפולה. איש ממשפחתה לא מחפש אחריה. רק חוקרת משטרה אחת מסרבת להניח לעניין.


פרס ענת פרחי לתסריט

חלב *

בימוי: מאיה קניג // הפקה: מאיה פישר, גל גרינשפן, רועי קורלנד, ליאון אדרי, אלונה רפואה, רוני שמיס

נימוקי חבר השופטים: רעיון מקורי, הניצול התעשייתי של חלב-אם, הופך לסאטירה מורכבת, חברתית ונושכת.  ומטאפורה לקשר אמהי.

טאלה היא מוזיקאית מרוששת ואם צעירה שבדיוק ילדה את בתה הבכורה. היא מתחילה לעבוד ב"שביל החלב", מחלבת חלב אֵם מודרנית ומצוחצחת, שם תעבור מסע שבסופו תלמד מה זה באמת אומר להיות אמא.


פרס האנסמבל

מכולת *

בימוי: יובל שני // הפקה: אפרת כהן, ירון בלוך, קובי עזרן, דומיניק ולינסקי

נימוקי חבר השופטים: סיפור יפה ועדין על התבגרות בנסיבות קשות של התמכרות ומצוקה. גיבור הסרט מעביר את אמצעי ההישרדות לאחרים סביבו, למרות שאין לו מקום משלו והוא מתמודד עם קשיים ואובדן. הסרט עשוי ביד אומן, עם ליהוק ומשחק מצוינים, צילום פשוט אך מתוחכם ועריכה משובחת. התקריבים יפהפיים.

אמיר ואליהו, נערים מתבגרים המתגוררים בפאתי ירושלים, מנסים לשרוד בעולם ללא מבוגרים מתפקדים. הצטלבות בין השניים, ערב חג הפסח, תוביל אותם למסע לא צפוי.

 


פרס דיאמונד לסרט העלילתי הקצר הטוב ביותר

פרס משפחת בל-ביילסקי למשחק בסרט קצר

שכבות *

בימוי: כליל כובש
(תמיכה במסגרת תוכנית המעבדה)

גלי מפנת מוקשים באתר פינוי אזרחי בדרום הארץ, אישה בין גברים. אנשי הצוות, טיפוסים שונים שבורחים מעולמם, מתגוררים יחד באזור לתקופה ארוכה ונהיים משפחה זה לזה. כך גם גלי, שעושה את כל המאמצים להשתלב ולהיות אחת מהם.


ציון לשבח בתחרות קולנוע ישראלי קצר

בדיקת כשרות *

בימוי: ריקי רוטר // הפקה: בית הספר מנשר לאמנות, תל־אביב

תמר (14), נערה חרדית מקהילה אדוקה, נלקחת לבית החולים בידי אביה האוהב, שחושד כי קיימה יחסי מין עם בחור. בבדיקה הרפואית נבחנים יחסיה עם אביה ובתוליה.


תחרות לקולנוע ישראלי תיעודי

דה-האן: קול מחוץ לזמן *

בימוי: צבי לנזמן // הפקה: צבי לנזמן, מירה מנדל

דה-האן קול מחוץ לזמן

במאה־שערים הוא נקרא "הקדוש", באמסטרדם הוא אבי הלהט"בים הרדיקליים, ובעיני ראשי הציונות הוא נתפס כאיום קיומי. מאה שנה אחרי שנרצח בירושלים, דמותו החד פעמית של יעקב ישראל דה־האן עדיין מאתגרת את המוסכמות ויוצרת אדוות בהיסטוריה.


תחרות לקולנוע ישראלי עלילתי

לא יום ולא לילה *

בימוי: פנחס וויה // הפקה: מרק רוזנבאום, מיכאל רוזנבאום, יונתן רוזנבאום

רפאל הוא עילוי ותלמיד מצטיין, אבל אינו מתקבל לישיבה האשכנזית והיוקרתית. הוריו, צרפתים חוזרים בתשובה ממוצא מזרחי, מנסים לשנות את רוע הגזירה ומובילים לתקרית דרמטית שמשנה את מצב המשפחה ואת הקהילה החרדית המנוכרת שמסביבה.


תחרות לקולנוע ישראלי קצר

מיתוס *

בימוי: עומר מלמד // הפקה: בית הספר לקולנוע וטלוויזיה ע"ש סטיב טיש, אוניברסיטת תל־אביב

בהשפעת קולות מסתוריים שבוקעים מן השמיים, גבר צעיר פורץ לבית אביו וגורר אותו באיומי אקדח למסע מתעתע בנבכי נפשו של הגיבור הלאומי.


אדום חצות הליל *

בימוי: ג'לאל מסארוה // הפקה: ת'ירד שוט פרודקשינז'

שעת לילה מאוחרת בגלריה מקומית בכפר קטן. סיואר בדיוק מסיימת משמרת לילה. רגע לאחר הסגירה, הלילה השגרתי והמשעמם שלה משתנה ללא הכר – זר מסתורי מופיע על מפתן הדלת וטוען שהוא צריך עזרה.


* תמונת מראה *

בימוי: נעמה להב // הפקה: סם שפיגל, בית הספר לקולנוע וטלוויזיה

תמונת מראה

נעמי משכפלת מפתח לבן זוגה מבלי לשאול את השותפה הבלתי נסבלת שלה. ברגע שהאמת מתגלה פורצת בין השתיים מלחמת התשה. הן לא בוחלות באמצעים ומוכנות להחריב הכל רק כדי לזכות בדירה.


ברכות לסינמטק ירושלים ולפסטיבל הקולנוע ירושלים!

לוגו פסטיבל הקולנוע ירושלים