הרשמו לניוזלטר כדי לקבל חדשות ועדכונים על פעילות הקרן ומועדי הגשה
מתוך פרויקט: "קונברסיה"
בעבודתה של מיכל היימן, Con-ver-sa-tion, מופיעה האמנית כשעל פניה מסכה בדמותו של אבי הפסיכואנליזה, זיגמונד פרויד. היא ישובה למרגלות מיטה שעליה שכובה נערה, כמקובל בעת טיפול פסיכואנליטי. במהלך העבודה מקריאה האמנית סיפור מקרה הלקוח מתוך מחקריו של פרויד על אודות מחלת ההיסטריה, שאותה הוא מתאר גם כהמרה של זיכרון טראומטי שהודחק בסימפטום גופני. קריאות חדשות שעמדו על טיבו של מחקר זה של פרויד תיארו אותו כטקסט מרתק, אך מתחו עליו ביקורת חריפה. כך, בעוד העבודה מהדהדת את השאלה: "האם אדוני רופא?" על רקע דמותה של האמנית עוטת המסכה, היא מסמנת את הממד הפרפורמטיבי-יצירתי הכרוך באקט הפרשנות.
בימוי: מיכל הימן
הפקה: מיכל הימן
חברת הפקה: אוצרת: מעין אמיר
צילום: עפרה לפיד, אוהד מילשטיין
עריכה: בן הגרי,איתן בוגנים
גופים תומכים: הקרן החדשה לקולנוע וטלויזיה
שם הסרט באנגלית: Con-ver-sa-tion
מתוך פרויקט: "קונברסיה"
בעבודתה של מיכל היימן, Con-ver-sa-tion, מופיעה האמנית כשעל פניה מסכה בדמותו של אבי הפסיכואנליזה, זיגמונד פרויד. היא ישובה למרגלות מיטה שעליה שכובה נערה, כמקובל בעת טיפול פסיכואנליטי. במהלך העבודה מקריאה האמנית סיפור מקרה הלקוח מתוך מחקריו של פרויד על אודות מחלת ההיסטריה, שאותה הוא מתאר גם כהמרה של זיכרון טראומטי שהודחק בסימפטום גופני. קריאות חדשות שעמדו על טיבו של מחקר זה של פרויד תיארו אותו כטקסט מרתק, אך מתחו עליו ביקורת חריפה. כך, בעוד העבודה מהדהדת את השאלה: "האם אדוני רופא?" על רקע דמותה של האמנית עוטת המסכה, היא מסמנת את הממד הפרפורמטיבי-יצירתי הכרוך באקט הפרשנות.
בימוי: מיכל הימן
הפקה: מיכל הימן
חברת הפקה: אוצרת: מעין אמיר
צילום: עפרה לפיד, אוהד מילשטיין
עריכה: בן הגרי,איתן בוגנים
גופים תומכים: הקרן החדשה לקולנוע וטלויזיה
שם הסרט באנגלית: Con-ver-sa-tion