סרטים לבני נוער

חיפוש באתר
לוח אירועים
מאי 2024
אבגדהוש
    1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  
« אפר   יונ »
לכל אירועי החודש »
הרשמה לניוזלטר

הרשמו לניוזלטר כדי לקבל חדשות ועדכונים על פעילות הקרן ומועדי הגשה

 

סרטים לבני נוער

הקרן יוזמת מאז היווסדה פרויקטים מיוחדים של סרטי תעודה העוסקים בעולמם של בני נוער, במטרה לחשוף קהלים אלו לקולנוע תיעודי איכותי ככלי לביטוי אמנותי, וככלי חינוכי להתבוננות בקונפליקטים של גיל ההתבגרות ובהתמודדות עמם.


 הדוק הבא

הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, הקרן ופסטיבל דוקאביב יזמו מועד מיוחד לדור הבא של הצופים בקולנוע תיעודי: "הדוק הבא" – הפקת סרטים באורך של 25 דק' לסרט. הסרטים הוצגו בהקרנות בכורה במסגרת פסטיבל דוקאביב ושודרו במסגרת שידורי הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו. הסרטים שנבחרו לתמיכה במסלול זה הינם:

"אמיצות"


(במאית: כרמית שלומי, מפיק: איתי מאיר)
נעם, אופל ואלינה הן שחקניות כדורגל בנבחרת ישראל לנערות עד גיל 19. בשנה בה מתקיים בארץ טורניר אליפות אירופה, הן נאבקות לגלות את עצמן, להתגבר על חולשות וקשיים, ולהאמין בחלומות שלהן.

"מציאות פנטסטית"


(במאית ומפיקה: אביטל קורן- בנאקוט)
לאון בן 15 שייך לקהילת הקוספליי העולמית שבה בני נוער שמתחפשים לדמויות מסרטים וסדרות אנימציה. במהלך ההכנות לכנס הגדול ולתחרות עולות שאלות שנוגעות בזהות, משמעות ושייכות.

"אל תקרא לי חמוד"

אל תקרא לי חמוד

(במאית: ג'ולי שלז, מפיק: יואב לשם)
הוא קורא לעצמו TRA. הוא ילד בן 13. והוא תמיד היה קצת אחר. ניסו לאלף אותו, פגעו בו לא מעט. מתוך הכאב הוא גילה את כוחה של האמנות ומאז לא הפסיק לצייר.


פצעי בגרות

פצעי בגרות 1

הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, הטלוויזיה החינוכית והקרן החדשה לקולנוע וטלוויזיה, יזמו פרויקט תיעודי מיוחד לבני נוער – "פצעי בגרות". 5 יוצרי סרטים דוקומנטריים מביאים את סיפוריהם של חמישה ילדים שונים שהתבגרו מול המצלמות והתמודדו כל אחד עם אירועים חיצוניים וקשיים פנימיים, האופייניים לכל נער ולבני נוער כמותו. מנהלת אמנותית: לימור פנחסוב. הסרטים שהופקו במסגרת הפרויקט:

• "הילד מברסלב" – סיפור התבגרותו של נער בחבורת ברסלבים.
• "החיים יפים" – נער עולה מרוסיה המתמודד עם קשיי הפרנסה וההתאקלמות של הוריו.
• "פול גז"- סיפור על נער הסובל מקשיי קשב וריכוז, שנושר מבית הספר.
• "שלום לתמימות"- סיפור התבגרותו של נער ממפוני גוש קטיף, המתמודד עם הפינוי.
• "פרידה שנייה"- סיפור פרידתם של נערים ונערות מהפנימייה בה גדלו מגיל חמש לפני הגיוס לצה"ל.
• "הפסקה גדולה"- האינטראקציות האינטימיות והאנרגיה – כולן תחומות בעשרים וחמש הדקות של הפסקה גדולה אחת בבית הספר.


משחקי בגרות

שת"פ בין הקרן החדשה הרשות השנייה והטלוויזיה החינוכית הפרויקט נועד להביא למסך הקטן 3 דרמות איכות העוסקות בעולמם של בני נוער. ההצעות שנבחרו זכו לתמיכה מלאה בפיתוח ובהפקה. מנהל אמנותי: דני (נוקיו) ורטה. 3 דרמות נבחרו להפקה:

"מקובלות" (טל אלעזר)

סיפורה של מיקה, נערה בת 15 ששבה עם משפחתה ארצה אחרי שהות של כמה שנים בחו"ל. מיקה מגלה בהדרגה את המחיר שעליה לשלם תמורת המקובלות החברתית.

"סודה" (ארז תדמור, שמי שיינפלד)

סיפורו של סבי, שלום, ואימי (בתו) בנעוריה, שגדלה בשנות ה-50 בשכונת ניצולי שואה, המלאה גברים ונשים שחיו בצל אימי השואה. הסרט "סודה" ישחזר את ימי נערותה של אימי בצל אביה וחוקי הג'ונגל הנוקשים שהביא איתו מכנופיות היער הפרטיזניות.

"התחלה חדשה" (אלעד חן, אריאל בנבג'י)

עולמו של אלירן זקן משתנה מהקצה אל הקצה ביום בו אביו הכל יכול הופך למשותק, והוא מוצא את עצמו אחראי לפרנסת המשפחה הלא תפקודית שלו.